Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Omeprazol

Hvis man tager omeprazol fordi læge tror man har mavesyre, selv om der ingen symptomer er derpå. Tager dem herefter , og så går der ca 1 uge hvor man først begynder at få halsbrand. Så er det vel fordi man ikke havde mavesyre i første omgang , eller ?

Kommentarer

  • Din læge har nok ikke givet dig omeprazol fordi han tror du har mavesyre, nok nærmere fordi han har troet du havde for meget **mavesyre. Mavesyre **skal vi jo have. Du kan selv teste din mavesyre. Scroll lidt ned, til der står "Bøvsetest": https://sally-walker.com/da/mavesyretest/ Det behøver ikke være et stort glas, bare kom ½ tsk. natron i et ½ glas vand.

  • Var nu også det jeg mente. Har prøvet natron testen, men der kommer ingen bøvs

  • Og rødbedetesten, men det er bare klar urin, så er lidt forvirret

  • Hvis der ikke kommer nogen bøvs efter natrontesten, så har du ihvertfald ikke for meget mavesyre.
    Men, hvorfor troede lægen du havde for meget mavesyre?

  • Fordi jeg har noget slim bagerst I mund / top af hals, dog ikke nede I selve hals. Så at hvad jeg drikker bliver tyk I munden på mig.

  • Og på den baggrund vurderede lægen, at du havde for meget mavesyre. Det siger jo en del om vores læger.

  • Trold1, hvor har du ret. Den tur har jeg også prøvet, men jeg fandt meget hurtigt ud af, den var gal. Efterhånden drejer det sig bare om at udskrive medicin til forsøg. Der er jo heller ikke tid til andet. Farvel, der er ikke mere tid. Vi har bestemt ikke noget godt sundhedssystem.

  • HellaHella
    Redigeret 24 august, 2022, 06:30

    Gitte51, det har jeg også prøvet. Min læge vidste ikke hvad det var og sendte mig til halslæge.
    Hun hørte ikke efter hvad jeg sagde og stak en "slange" langt ned i halsen på mig og sagde så, der ikke var noget galt. Der gik nogle måneder og så forsvandt det endeligt. Engang imellem kommer det igen, men forsvinder heldigvis hurtigt.
    Jeg har aldrig fundet ud af, hvad det skyldes, men jeg ved det er bestemt ikke sjovt. Jeg var voldsomt plaget i nogle måneder af det.

    Hm, jeg kan se vi har snakket om dette før.

Log in eller Registrér for at kommentere.