Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Please hjælp med svar

Nu kommer en lidt længere smøre, for ved virkelig ikke hvor jeg skal gå hen med dette. For ca 1/ 2 år siden fik jeg betændelse i hals, som jeg fik pencellin for og det forsvandt. Var til tjek ved halslæge og alt så fint ud.

Der efter er problemet bare blevet ved. Hver morgen er der et virkelig fedt lag slim I hals. Føles som om det sidder i den ene side og nogle gange samles ( der hvor tungen ender) der smager rigtig surt og jeg er ved at brække mig . Kan kun trykke det op med halsmuskler, ikke hoste. Eller hvis jeg drikker noget, kommer det også. Resten af dagen er det fede lag I hals væk

Var endnu engang til halslæge og jeg spurgte om det kunne være refluks, men hun sagde nej for så ville hun kunne se det. Alt så fint ud sagde hun, men gav mig piller mod svamp da hun mente det var det selv om hun heller ikke kunne se det. Hjalp heller ikke.

Nu aner jeg ikke mine levende råd. Det er som om min ene side mund danner en masse spyt en gang i mellem, og der ligger evigt og altid et lag slim helt op i gane, som bevirker jeg hele tiden går og suger det sammen og spytter.

Har heller ikke symtomper på refluk, udover den sure smag, det er det.

Det gør ondt i den ene side , ved ikke om det er halsbagvæg eller hvor det kommer fra, men kan som regel få smerten væk hvis jeg gurgler i saltvand. Tror smerten kommer jo mere slim der kommer. Skal siges tandlæge har været inde over, og han kan ikke se noget usædvanligt

Er der nogen der kan hjælp for jeg er ved at blive tosset af det her

Kommentarer

  • Jeg har desværre ikke noget råd. Jeg har været udsat for noget der ligner. Slim fra næsehulen og ned i halsen. Det generede konstant.
    Lægen kunne ikke se der var noget galt. Halslægen stak en slange dybt ned i halsen på mig skønt jeg sagde det var i næsehulen og øverst i halsen.
    Hun kunne ikke se der var noget galt og så kan man passe sig selv.

    Det varede i flere månender, hvor jeg brugte saltvand til at gurgle halsen med. Jeg kunne dog ikke smage noget og det gjorde heller ikke ondt.
    Nogle få måneder efter jeg havde været hos halslægen forsvandt det.
    Men det er vendt tilbage bare ikke nær så slemt. Det er der engang imellem.
    Så du er ikke alene. Jeg ville gerne vide hvad det er, men hjælp får man ikke meget af i dagens danmark.

  • Hej Gitte51.
    Jeg havde det samme problem, for nogle år siden, jeg gik på Internette og søgte, da jeg ikke kun få nogen hjælp andre steder fra, der fandt jeg nogle Piller, som heder, Amitriptylin Abeur 25 mg. disse hjalp mig, så blev fri for slimen i min mund, måske de kan hjælpe dig også.

  • Peder 1942

    Når jeg slår det op kommer dette frem. Amitriptylin "Abcur". Det er et middel mod depression. ???

  • Tak det vil jeg prøve

  • Kan du evt fortælle hvordan dit føltes, eller var det totalt det samme ?

  • Jeg fik en masse snot i munden som jeg ikke kunne synke, som så blande sig med maden så i lang tid fik jeg kun flydende kost, den Pille som jeg skrev om, er slim løsende så dethjalp langsomt på mig, og jeg kunne spise almindeligt mad igen, det var en som Cleroseforeningen andbefalede, den gang og jeg takker dem mange gange, sygehuset tilbød mig 3 forskelige Operationer, i mit Spiserør, men jeg takkede nej tak, da det var i munden mit problem lå og i i spiserøret, den havde de undersøgt 5 gange og kunne ikke finde noget, håber at dette kan hjælpe dig, Hilsen Peder.

  • Peder 1942.

    Jeg undskylder, jeg spurgte om noget.

  • Kære deltagere i debatten

    Vi er glade for jeres engagement i tråden.

    Vi gør dog opmærksom på, at de omtalte piller, amitriptylin abcur, er et antidepressivt, receptpligtigt lægemiddel. Receptpligtig medicin kan have bivirkninger, og det kan være risikabelt at tage det sammen med anden medicin, eller hvis du lider af visse sygdomme. Derfor bør du altid opsøge din egen læge, hvis du ønsker at tage receptpligtig medicin.

    Med venlig hilsen
    Netdoktor

  • Jeg fik det også igennem min egen Læge.

  • I 2019 stod der at disse Piller var mod sejt slim, derfor fik jeg dem, af min egen Læge, efter at jeg havde tabt mig 25 kg. Jeg tog dem ca. en måned, så var det ikke nødvendigt at tage dem mere, har ikke haft problemer siden.

Log in eller Registrér for at kommentere.