Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Antidepressiv Escitalopram - virkning og bivirkninger ????

Hej er der nogen der har erfaringer med dette middel Escitalopram ?
Tager man på blot af pillen ? Eller er det fordi man spiser forkert pga pillen ?
Gir den huller i tænderne ?
Hvad gør den af gode /dårlige ting ?

Kommentarer

  • Indstillinger

    Hej Spoeger
    Jeg har fået det i mange år. De seneste 2-3 år har jeg fået 40 mg dagligt, hvilket er dobbelt af daglig anbefalet dosis. Det er fordi jeg er såkaldt "hurtig omsætter" og forbruger medicinen meget hurtigt. Jeg får taget blodprøve en gang om året til at måle serum indholdet i blodet.
    Jeg har ingen bivirkninger. Har tabt mig 40 kg selvom jeg er på Escitalopram.
    Mvh
    Jo-Ann

  • Indstillinger

    Tak Jo-Ann for dit svar. Jeg prøver nu med det. Da jeg så at mange tog på af det blev jeg helt " åh nej " ....det vil jeg ikke. Om det er så er fordi de tager på af medicinen eller de spiser mere pga der ikke er nogen stopklods ja det ved jeg ikke. Læste om en der ikke kunne forstå hun gik rundt og var blevet følelsesløs hun fik vist 150 mg antidepressiv om dagen ???? Det er er jo skræmmende ? Så kan jeg da godt forstå det. Jeg spiser sundt og dyrker motion...har bare altid lidt af de her tunge tanker ...og troede det var en naturlig tilstand. Jeg får 5 mg om dagen og er lige begyndt på det . Jeg får også oxapax og skal så trappes ud af det når det andet er begyndt at virke. Hun var rystet over jeg havde fået oxapax i så mange år.

Log in eller Registrér for at kommentere.