Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Trykken i hovedet......

2»

Kommentarer

  • Tror faktisk min søster har den sygdom. Noget med for leget spinal væske, der laver alle mulige problemer med nakke og hoved.

  • Intrakraniel hypertension og kronisk migræne hed det!

  • Har samme problem. Efter jeg gik ned med stress og Angst marts sidste år. Er kommet over det meste men har konstant trykken over hele hovedet, som jeg har en hjelm på og har svært ved at slappe ordentlig af.

  • aminagulnar.

    Jeg er Tandplejer med speciale i tandregulering og bidfunktion.

    Har oplevet dette hos tidligere patienter.

    Det kan være tænderne som ikke er i occlution(sammenbid.

    Denne trykken i hovedet kan fremkalde disse beskrivende symptomer som andre beskriver.

    Opsøg en Specialtandlæge i ortodonti

    Måske en hjælp.

  • Jeg tror desværre på det med den kronisk spændingstilstand i kroppen, jeg kender alt til spændte muskler i kroppen. Kæber især. Både i vågen og sovende tilstand. Det giver problemer mig så stærke smerter i hoved nakke kæber og stoppede bihuler at det ind i mellem kræver flere dage i sengen. Det kommer gerne hvis jeg har laver for meget… Meget mærkligt har det vist sig at ved hjælp af nogle øvelser jeg har fundet på you tube. Med en kinesisk pige hvor man laver øvelser med armene i ca 8 min. Det hjælper og kan ofte tage en del af smerterne. Særligt hvis jeg laver det ofte. Jeg har også overvejer hypnose. Men desværre ingen mirakler.

  • Jeg har lidt af alle disse symptomer siden 1995. Fik efter lang tid diagnosen MCS (duft-og kemikalie overfølsomhed)

    jeg fik det efter brug af maling som viste sig at være giftig.

    Tænk meget på jeres omgivelser/bolig. Kan der evt. gemme sig noget skimmelsvamp nogen steder?

    Find evt. MCS gruppen på Facebook og led lidt rundt derinde. Det koster kun ca. 100kr om året at være medlem af MCS foreningen, hvor man kan få meget viden og udveksle erfaringer🤗

  • Hej alle sammen, jeg har i 1 år nu haft et forløb hvor jeg har haft let trykken i hovedet. Haft en osteklokke fornemmelse i hovedet. Propper i ørene (især i højre øre). Hjernelyder (ikke tinnitus). Til tider strammer det i nakken og jeg får en følelse af at blive kold i baghovet og nakken strammer og hovedet bliver en smule tungt at holde.

    Opsøgte ørelæge uden held. Ingen væske i ørerne.

    Jeg har gået til Fys, Osteopat, Kiropraktor og sports massage.
    Er i disse dage indstillet til en mr scanning. I hele forløbet har jeg været let øm i mit læn. Nogle gange får jeg en brændende følelse i ryggen.

    Oplever også nogle (når jeg ligger ned om natten) at det hele "løsner sig" og jeg bliver helt varm i kroppen, i hovedet, trykket forsvinder, det knitrer i ørerne (og propperne forsvinder/aftager) - det varer typisk nogle minutter - for så at "stramme" sig op igen.
    Tit når jeg sidder i 90 grader (ved spisebordet/kører bil) så strammer det i hovedet. Det er bedre når jeg går eller står eller ligger ned.

    Jeg tror jeg er kommet frem til at mit læn klemmer på noget - som gør at jeg spænder i ryg og hovedet. Og propperne opstår når det klemmer...
    Men nu venter jeg på indkaldelse til MR scanning. Jeg håber den viser noget, men har ikke de store forventninger...

    Laver en del yoga øvelser for læn og ryg. Det hjælper...!
    I perioder har jeg haft "nerve lyder" i hovedet...der hjælper yoga og udstræk-øvelser.
    Massagen er også effektiv - men det er nok også fordi man spænder en del og så hjælper det når ens muskler får slappet af.

    Jeg har været ret fortvivlet da ingen læger kan forstå mig eller tror mig...de ligner et spørgsmåltegn når jeg fortæller min sygehistorie...og de ved ikke helt hvad de skal stille op med...eller hvor de skal sende mig hen...

    Hvis Mr scanning/og samtale med en raumatolog ikke fører til noget, tænker jeg at jeg skal videre til en neurolog.

    Jeg har taget alle slags blodprøver - værdierne er helt i top.

    Men jeg har selvfølgeligt haft mine tanker om det er noget alvorlig galt med hovedet eller kroppen - noget der selvfølgelig ikke hjælper på spændingerne... Så lige nu er jeg glad for en mr scanning. Hvis den ikke viser noget, får jeg i det mindste udelukket noget ....og det kan skabe ro.

    Nu skal jeg snart ud at flyve - og er en smule bekymret om det vil øge noget af trykket i hovedet? Nogen med erfaring med dette?

    Håber alt det bedste for jer alle sammen!

    Mvh Bente

  • Hej alle.

    Jeg sidder her i 2022 og er næsten grædefærdig over at læse jeres indslag. Jeg har været igennem et kræftforløb fra 2020-2021. Marts 2022 bliver jeg ramt af angst anfald som er ret kraftige. Ca 10 dage efter starter trykken i hovedet og ørene. Er ekstrem lydfølsom, hvor trykken bliver værre ved lyd og mange mennesker. Jeg er virkelig invalideret pga af den trykken i hovedet og ørene. Laver jeg for meget bliver jeg svimmel og får kvalme. Er konstant træt og rigtig meget sengeliggende. 😥 Jeg er mor til 3 og er ofte nød til at tage væk fra dem da støjen forværre min situation. Jeg har afprøvet alverdens metoder som I andre også har. Ingen ting hjælper og mine læger ved ikke hvad de skal gøre. Jeg er henvist til neurolog nu og kommer der ikke noget ud af det skal jeg videre på klinikken for funktionelle lidelser. Jeg håber inderligt at nogle af jer har fundet noget der virker 🙏🏻🙏🏻

  • Hej Bassegyr4-

    du skal gaa til din tanflæge og faa undersøgt dit sammenbid, og du skal nok have lavet en bideskinne.

    God bedring 😊

Log in eller Registrér for at kommentere.