Hjem Sex & samliv Mandlige sexproblemer

Svie efter udløsning

12345679»

Kommentarer

  • Er også begyndt at opleve en længerevarende svie, dog først efter jeg er begyndt på medicinen methylphenidat!
    Min teori er, at det skyldes ph værdi. Tis har en lavere ph værdig (syrlig) og sæd har en højere (basisk) og den nye kemi i min krop påvirker måske min lever, og dermed ph'en af mit tis.
    Hvis mit tis bliver mere eller mindre syrligt, kommer det til at skubbe grænsen for den ph som blandingen af mit sæd og tis laver sammen. For meget begge veje burde give svie, ligesom både for meget kulde og for meget varme kan lave 'brandsår'.
    Har ikke fået det bekræftet af en læge, men test det, evt med cola som er meget syrligt og se om det gør en forskel.

    Cheers :)

  • Jeg har en eks kæreste der havde samme problem. De fandt dog aldrig ud af hvad det var. Tror bare du skal prøve at blive bedre til at drikke det vand du skal have. På samme måde som en med astma skal inhalere den ting de bruger; kan ikke lige huske hvad den hedder:D

  • LarsJLarsJ
    Redigeret 20 oktober, 2021, 00:13

    Samme problem som alle andre, samme symptomer. Tissetrang uden at skulle tisse osv.

    Er 41 år og har oplevet det.... stortset altid. Det har dog været aftagende med årene. Men kan stadig opstå, primært efter onani (men også enkelte gange efter sex) Jeg har prøvet at vågne et par timer efter Onani, - skulle tisse og så har problemet været der! Min oplevelse er det ofte opstår efter "problematisk" onani/ eller sex f.eks når man er blevet forstyrret og må holde en orgasme tilbage, eller onani har skulle gå stærkt e.lign. så udskydningnen af sæd måske ikke bliver optimal.

    Hvis det er i dagtimerne, kan jeg tage et bad eller gå en lang tur, det hjælper som regel (fokus flytning) Det værre de par gange det er opstået om natten! Det simpelthen umuligt at sove for! At gå i bad virker ikke som en god løsning, - hvordan forklare man det hvis konen vågner? 😄 Plejer at sætte mig på toilettet til det stopper, ser tv e.lign. Det kan godt tage en time.....!

    Det er en yderst ubehagelig lidelse når den opstår også selvom den er kortvarig.

  • Halløj Gutter. Shit den her tråd er gammel. Men fedt at finde den troede jeg var den eneste der havde det haha. Men det hjælper med koldt vandt som mange skriver.


    Jeg er dog begyndt at have symptomerne i en mild grad hele tiden. Har været on/off den sidste måned. Dog med meget trykken i mellemkødet og irriterende trang til at tisse. Jeg er igang med at blive "undersøgt" ved lægen. Selvfølgelig starter de med kønssygdomme er negativ der. Og nu blærebetændelse.


    Det tyder på fra hvad folk skriver at det kan være den her betændelses tilstand i prostata. Andre der oplever det uden sædafgang som jeg? Og kan det virkelig passe der intet kan gøres ved den tilstand, hvis det er det?

  • @slettet14789 sagde:

    Hej Alle :)

    MULIG LØSNING PÅ PROBLEMET! LÆS!

    jeg har som mange at jer, også haft dette problem. lidt tid efter udløsning, begynder det at svie i penis og jeg får en kraftig tisse trang, også selv om jeg ikke kan/skal tisse. ofte er det så ubehageligt at jeg er nødsaget til at sidde på toilettet og forsøge at tvinge mig selv til at tisse, for at komme af med tisse trang og svien. dette problem er blevet værre med årene og har i perioder været så slev at det næsten har ødelagt mit sex liv. jeg har kontaktet min læge flere gange uden at være blevet klogere.

    jeg har ofte været dybt frustreret over dette problem, men det har altid hjulpet lidt at læse i denne tråd. derfor vil jeg nu også bidrage, da jeg tror jeg har fundet en løsning på problemet..

    LØSNING: jeg har erfaret at det højt sandsynligt er sæd, der ikke "forlader" penis under udløsning. jeg har erfaret at det hjælper at "malke" penis for de sidst dråber, efter udløsning - så ledes: klem med 2 - 3 finger på roden af penis, og hold presset men du lader fingrene glide op til penis hovedet (lidt lige som man gør med en næsten tom tube tandpasta) gør eventuel dette et par gange, til der ikke længere kommer flere dråber.

    efter jeg er begyndt at bruge denne metode, oplever jeg ikke problemet længere.

    jeg håber dette kan være med til at hjælpe nogen, så de ikke længere skal gå med problemet, og ikke skal gå med det i lige så mange år som jeg selv har gjort.

    MVH

    P

  • Hej Alle :)

    MULIG LØSNING PÅ PROBLEMET! LÆS!

    jeg har som mange at jer, også haft dette problem. lidt tid efter udløsning, begynder det at svie i penis og jeg får en kraftig tisse trang, også selv om jeg ikke kan/skal tisse. ofte er det så ubehageligt at jeg er nødsaget til at sidde på toilettet og forsøge at tvinge mig selv til at tisse, for at komme af med tisse trang og svien. dette problem er blevet værre med årene og har i perioder været så slev at det næsten har ødelagt mit sex liv. jeg har kontaktet min læge flere gange uden at være blevet klogere.

    jeg har ofte været dybt frustreret over dette problem, men det har altid hjulpet lidt at læse i denne tråd. derfor vil jeg nu også bidrage, da jeg tror jeg har fundet en løsning på problemet..

    LØSNING: jeg har erfaret at det højt sandsynligt er sæd, der ikke "forlader" penis under udløsning. jeg har erfaret at det hjælper at "malke" penis for de sidst dråber, efter udløsning - så ledes: klem med 2 - 3 finger på roden af penis, og hold presset men du lader fingrene glide op til penis hovedet (lidt lige som man gør med en næsten tom tube tandpasta) gør eventuel dette et par gange, til der ikke længere kommer flere dråber.

    efter jeg er begyndt at bruge denne metode, oplever jeg ikke problemet længere.

    jeg håber dette kan være med til at hjælpe nogen, så de ikke længere skal gå med problemet, og ikke skal gå med det i lige så mange år som jeg selv har gjort.

    MVH

    P

  • Hej alle sammen

    Jeg har førhen heller ikke været hårdt ramt af dette fænomen. Nok 5-6 gange om året. Men jeg er også begyndt at opleve symptomerne i mild grad hele tiden, hvor der også er dage, hvor jeg ikke tænker så meget over det. Jeg har også været til og blevet testet for kønssygdomme og blærebetændelse (resultat: negativ).

    Jeg er for ca. 5 år siden blev opereret for en urinvejsforsnævring, men den gang oplevede bare en svag stråle, når jeg skulle tisse og ikke en konstant mild svien.

    Ville være glad, hvis jeg bare havde den kortvarige version i forbindelse med sædafgang, for set her er ret frustrerende.

Log in eller Registrér for at kommentere.