Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Slim I hals

Nu prøver jeg herinde for at høre om der er andre der har haft ligende problem.

For snart 3 mdr siden begyndte jeg at døje med hals. Var ved læge som ikke kunne måle infektion i hals og blev sendt videre til halslæge. Jeg havde en konstant slim I hals og brænden på underlæbe, og halslæge konstaterede en lille lokal betændelse i halsen, men ellers så alt fint ud. Fik zitromax i 3 dag, som jeg også tror tog det for brænden og den konstante slim er væk. Men det er som om at hver gang jeg har spist dannes der en masse slim I den ene side jeg er nød til at spytte ud, ligegyldigt om jeg tager en tår vand , eller hvad jeg kommer I mund , så kommer der slim ret hurtigt efter. Og kun i den ene side. Skal lige siges jeg ikke har døjet med reflux, har i hvertfald ikke mærket det, og halslæge nævnte heller ikke noget om det. Fik for nylig for en sikkerheds skyld omeprazole af læge.

Hvis jeg lige vil rense hals helt og prøve at hoste det dybt op får jeg det hurtigt som en brændende damp i mund og næse. Det brænder faktisk i næse mund , men kun ganske kort . Nogle gange brænder jeg på inderlæber efter at have spist også, men som også forsvinder ret hurtigt.

Min gane i den ene side føles brændemde og stammende som trækker ned af i hals.

Hvis nogen har haft eller kan nikke genkende til problemet så kommenter endelig da jeg er ved at blive sindssyg.

Og lige et sidste spørgsmål. Hvad får man en lokal betændelse i hals af.

Kommentarer

  • Er du ryger, eller har et job med emeget luftforurening?

    Asbest hvor du bor?

    lyder som forstadier til KOL alle decideret kræft...!

  • Du bør ikke tage mavesyredæmpende medicin "for en sikkerheds skyld". Dels er mavesyren vigtig, både for at dræbe bakterier o.l., og for at optage næringsstoffer fra maden og dels vil din mave kæmpe for at producere mere mavesyre når du har dæmpet den med medicinen.

    Stop med omeprazol og vent så nogle dag og test din mavesyre. Du tester din mavesyre ved, at du om morgenen, på tom mave, kommer ½ tsk. natron i ½ glas vand og sluger det, og så kigger du på sekundviseren på dit ur og tager tid på hvor lang tid der går før du slår en bøvs. Hvis der går mere end 2 minutter har du for lidt mavesyre, og hvis bøvsen kommer lige med det samme, så er den nok lidt i overkanten.

    Som jeg forstår dig, så har symptomerne ændret sig fra, at være brænden på underlæben til at være "brændende damp i mund og næse". Hvis man har rigelig mavesyre, så kan det godt føles som varme/damp bagerst i svælget og munden, og jeg tænker du kan have udviklet for meget mavesyre fordi du er begyndt at tage omeprazol uden at have behov for det, som beskrevet tidligere i indlægget.

  • Læger giver lidt for ukritisk medicin. Jeg fik at vide, jeg sikkert havde for lidt mavesyre og fik medicin. Jeg skal da love for min mave ikke fandt sig i det. Min mavesyre er perfekt.
    Jeg havde ikke brænden, men en følelse af slim i halsen. Hverken min læge eller halslægen kunne finde ud af noget, så det måtte jeg da selv om.
    Efter nogle få måneder forsvandt det af sig selv. Gudskelov.
    Ja, det er ikke altid nemt.

  • @Hella sagde:
    Læger giver lidt for ukritisk medicin. Jeg fik at vide, jeg sikkert havde for lidt mavesyre og fik medicin. Jeg skal da love for min mave ikke fandt sig i det. Min mavesyre er perfekt.
    Jeg havde ikke brænden, men en følelse af slim i halsen. Hverken min læge eller halslægen kunne finde ud af noget, så det måtte jeg da selv om.
    Efter nogle få måneder forsvandt det af sig selv. Gudskelov.
    Ja, det er ikke altid nemt.

    Hvilken medicin fik du ved for lidt mavesyre?

  • Trold 1, jeg tror, jeg var for hurtig. Det er meget længe siden nu. Jeg kan ikke huske om det var lidt eller for meget mavesyre, jeg fik at vide der var galt. Jeg kan slet ikke huske hvad medicinen hed, jeg kan bare huske min mave ikke kunne tåle det, for alt var normalt.

Log in eller Registrér for at kommentere.