Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Kæbe- og bidproblemer

13»

Kommentarer

  • Det er godt nok deprimerende læsning, i denne debat.
    Vil være interessant, om nogle af jer, der har fortalt at I havde problemer, da I skrev, idag vil fortælle om I er kommet nærmere en, for jer, individuelt god løsning.

    Dette skriver jeg, fordi jeg efter en fejlbehandling har problemer med tænder, bid og kæber, og har konsulteret adskillige tandlæger, som ikke har haft viden til at hjælpe mig.

    Jeg masserer selv kæber og ansigtsmuskulaturen, gummerne og hals og nakke og skuldre, og laver flere gange ugentligt strække og gabeøvelser m.v og lever derudover virkelig sundt, på alle mulige måder.
    Det er dyrt at benytte tandlæger !
    Jeg vil gøre opmærksom på, at folketinget behandler et lovforslag som giver tandlæger mulighed for at tvangsbehandle visse kunder, som de mener, ikke er istand til at give informeret samtykke til behandling !!!
    Det er dybt uansvarligt, efter min mening, dels at ødelægge et nødvendigt tillidsforhold mellem behandler og kunde, men også at kunne påtvinge borgerne behandlinger , som i mange tilfælde ikke virker efter hensigten. Der er en underskriftindsamling, mod forslaget igang. Støt den gerne.
  • Hvordan har I det idag?

    Har selv fået en krone for et år siden

    Har haft problemer.lige siden kan ikke længere bide tape over med fortænderne

    Har smerter i nakke og kæbe

  • Hmm jeg synes lidt i klynker... (joke)

    For nu 11 år siden fjernede min daværende tandlæge hele mit "stakit" gav mig gebis. Det kunne jeg overhovedet ikke vænne mig til. kløjs i maden, det gnavede i tandkødet osv. Han gik naturligvis på pension kort efter.

    Så den har stået på flydende/blød kost lige siden.og er kun 40 år ;/ Jo jeg har fået et overslag hos en anden tandlæge... 100.000 kr, som jeg ikke lige har som førtidspensionist...

  • @fuerzzz sagde:
    Hmm jeg synes lidt i klynker... (joke)

    For nu 11 år siden fjernede min daværende tandlæge hele mit "stakit" gav mig gebis. Det kunne jeg overhovedet ikke vænne mig til. kløjs i maden, det gnavede i tandkødet osv. Han gik naturligvis på pension kort efter.

    Så den har stået på flydende/blød kost lige siden.og er kun 40 år ;/ Jo jeg har fået et overslag hos en anden tandlæge... 100.000 kr, som jeg ikke lige har som førtidspensionist...

    Jeg har delprotese i både over- og undermund. For et par år siden kostede det ca. 35.000 kr. i alt. Så jeg synes det lyder voldsomt hvis du har fået en pris på 100.000 kr.
    Jeg vil anbefale, at du snakker med en klinisk tandtekniker, da de ser ud til,at være en del billigere end tandprotetikerne.

Log in eller Registrér for at kommentere.