Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe i skeden

Hej.

Jeg skriver herind fordi jeg er urolig for at min søster har en kønssygdom. Hun fortalte mig, at det klør voldsomt i hendes underliv og at det startede i nat. Jeg har læst at der kan være en række årsager til kløe forneden, fx skedesvamp eller blærebetændelse. Hun har ikke fortalt det til sine forældre, da hun vil se om det går over, men det lader til at det har kløet hele dagen. Derfor bliver jeg lidt bekymret. Hun har brugt sprit for at lindre kløen, men det ved jeg ikke om er godt for huden i underlivet. Jeg ved ikke om jeg burde fortælle det, eller hvordan. Hun synes selv at det er pinligt, at snakke om, men hvad nu hvis det er noget der kræver hurtig behandlng?

Kan I hjælpe mig?

Hilsen mig

Kommentarer

  • Indstillinger

    Hej


    Som udgangspunkt lyder det som svamp. Hun kan købe noget Canesten-creme i håndkøb på apoteket.

    Det skal hun smøre med nogle gange om dagen.

    Hvis det hjælper i løbet af et par dage, så har det været svamp.


    Hvis det ikke bliver bedre i løbet af nogle dage, skal hun gå til lægen.


    Sprit er nok ikke så godt i underlivet, da det udtørrer slimhinderne. Det vil højst sandsynligt bare gøre kløen værre.


    Desuden behøver det ikke være en kønssygdom. Det kan også være Herpes, som kommer af en virus, der også giver forkølelsessår.


    Hilsen

    JS

Log in eller Registrér for at kommentere.