Hjem Søvn Søvn, søvnbesvær og sovemedicin

Mareridt !

Udover at jeg ofte har svært ved at falde i søvn, selvom jeg faktisk ER træt (tankemylder), så er jeg de senere år begyndt meget ofte at få mareridt!

Da jeg var yngre (er 40 nu) havde jeg aldrig problemer, hverken med at falde i søvn og drømte kun sjælendt, og mest behagelige drømme.

Der kommer stadig sommetider behagelige drømme, men 9 ud af 10 er mareridt nu. Og nogle gange flere hver nat.

I nat drømte jeg fx at jeg var vendt tilbage til mit gamle job, som var en klassisk grillbar, men nu omdannet til pizzaria.

I løbet af den første dag var der både skyderi, knivdrab, røveri, og til sidst kom der 100 Zombier inden jeg vågnede.

Men mareridtene er aldrig ens, men altid så skræmmende at jeg vågner, og så kan starte forfra med at forsøge at falde i søvn.

Man kan seføli sige alle drømmer jo, det er helt normalt, men det er blevet så ekstremt at jeg ofte er træt hele næste dag fordi min søvnkvalitet er så ringe. Og når det er næsten hver nat, er det naturligvis et stort handicap for min livskvalitet.

Hvad synes i jeg bør gøre - hvis man overhovedet kan gøre noget ?

Kommentarer

  • Tager du medicin. Visse former kan give mareridt.

  • Nej jeg tager ikke nogen former for medicin.

    Den ene læge forsøgte med at give mig Truxal, men så fik jeg læst om det og så besluttede jeg at stoppe med det, da det kun gjorde det værre.

    Så fik jeg morfin "og andet sjovt" da jeg var i kræftbehandling" for ca 5 år siden.

    Men lige PT tager jeg ingen former for medicin (eller narkotika for den sags skyld), og har ikke gjort det længe (flere år).

    Alligevel kommer disse mere eller mindre bizarre og skræmmende drømme som ødelægger min søvn og dermed min livskvalitet/arbejdsevne næste dag ?

Log in eller Registrér for at kommentere.