Hjem Sind og psyke Angst

Angst, panikangst, og social-Angst lign

Hvad kan man gøre både ved den slags ?

Her mener jeg både angst for fx at gå ned af trapper, eller flyve, altså højdeangst, og lign.

Socialangst, men vil helst ikke være sammen med nogen, undgår gerne fx butikker og andre større forsamlinger, og måske endda at have venner hjemme hos en selv.

Panikangst er nok den værste slags, som jeg desværre har.

Det er en slags angst som er udløst uden tilsyneladende nogen grund. Men bliver fra helt svedig og rød i hovedet og svimmel måske.

Det kan fx udløses af at ens telefon ringer (jeg blir altid pisseforskrækket når min telefon ringer, og den ringer ikke engang ret højt).

Men kan være alle mulige andre lyde. En nabo der bakser rundt, eller bare en lyd i TV, eller bare en fugl uden for der pipper!

Det er temmelig deprimerende, og fører til isolation og drepession er næppe godt for nogen.

Fx er det ikke ualmindeligt at jeg ikke fysisk taler med nogen i mere end en månd, ikke engang i telefon, fysisk måske lige kassepigen i supermarkedet, men det er langt fra hver måned.

Selv tror jeg at jeg har hjerteproblemer siden disse pludselige svedudbrud, altså uden jeg anstrenger mig med noget fysisk. Men der er lavet en del EKG, som siger mit hjerte har det helt ok ? Og blodtryk osv er også fint? Men det forklarer så stadig ikke disse anfald af "ildebefindende" jo ?

Kommentarer

  • Hej med dig🙏🏽

    Jeg får lyst til at skrive til dig fordi det lyder yderst invaliderende med al din angst.

    Du lyder TILGENGÆLD utrolig reflekterende (virkelig godt)!


    Man skal altid udelukke at der kan være noget galt fysisk! Det er rule number 1.


    Får du medicin? Hvilket? Antal mg.? Og hvor mange gange dagligt?


    Kan du fortælle lidt om din dagsrytme, interesser & kost osv?🙏🏽

  • Jeg Har ikkeselv læst den. Men der er en bog med Sisse Find. Der hedder Aldrig mere angst.

  • Redigeret 4 november, 2021, 09:49

    Hej du, jeg har selv lige døjet med selv samme problemer. Eller nogenlunde i samme grad. Jeg får nu behandling med setralin og lyrica, det hjælper mig helt vildt. Bedste tip herfra, er at søge medicinsk hjælp, måske motionere, eller gå nogle ture, selvfølgelig først eller kun når overskuddet er til det. Men god døgnrytme, motion, medicin og klart husk at snak og være åben omkring dine problemer. Vil også tilføje at jo det forklare dine problemer, med at trække vejret. Panik angst giver de samme symptomer som hjerteproblemer. Håber det hjalp.

Log in eller Registrér for at kommentere.