Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erfaringer og hjælp med ADHD/ADD som voksne?

Hej
Jeg er en 25 årig kvinde som netop er påbegyndt min kandidat uddannelse. Jeg blev diagonseret med depression og angst i 2011. Men jeg har inde for de sidste par år mistænkt ADHD/ADD hos mig selv, grundet:
Manglende fokus
Nemt distraheret
Svært ved at forstå informationer
Manglende struktur
Utrolig glemsom
Svært ved at gennemføre påbegyndte opgaver
Uoverskuelighed ved små hverdagsting såsom tandbørstning eller påklædning
Følelsen af overstimulation af lyde, og nogle gange lys, når jeg går udenfor (jeg er begyndt at gå rundt med noise-cancelling headphones for at dæmpe det meste støj når jeg er udenfor)
Jeg er nervøs og bange for hvordan jeg skal komme videre eller hvordan jeg kan få det her af- eller bekræftet og hvor jeg kan søge hjælp.
Er der andre voksne der selv har nogen erfaringer med hvordan egen diagnose har fundet sted og hvordan reaktionen har været hos læge? Mange tak!

Kommentarer

  • Indstillinger

    Kære Susie100
    Dit nødråb er afsendt november 2018 !! jeg håber da inderligt du er kommet videre med din udredning??!
    Hvis du ikke er, så skriv endelig igen - thi så har 'masser' af konkrete videre givelse af råd - plukket - ud af min egen voksen udredning.
    venlig hilsen 'trolkvinden'

  • Indstillinger

    Der er kommet et nyt behandlingssystem til bla. personer med PTSD, hvor man ved hjælp af speciallys, farver, samt lydbilleder kan få en meget positiv effekt ved at bruge skærmen. prøv at se www.hepion.dk
    Dbh. Jens

Log in eller Registrér for at kommentere.