Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Finasterid "Actavis" mod hårtab

Redigeret 13 maj, 2017, 12:45 i Hårtab
Hej,

Jeg kan se jeg ikke er den eneste her inde der er begyndt at tabe håret i en lidt for tidlig alder(O:

Jeg er 21 år og har som en del andre tegn på arveligt hårtab. Er netop kommet fra min læge hvor der blev snakket om de forskellige muligheder for at forbedre udsigten af min hårpagt.

Jeg nævnte for ham at jeg havde læst om produktet Propecia der indholder det virksomme stof finasterid.

Men i stedet for Propecia fik jeg skrevet en recept på et produkt der hedder Finasterid "actavis" som indholder samme virkesomme stof som førnævnte produkt, dog 5 mg kontra propecia der er på 1 mg.

Det betyder dog at jeg skal dele vær enkelt blist op så den dosis jeg indtager per dag svare til Propecia. Jeg var ekstrem glad for at der var et alternativ til propecia, da jeg fandt ud af prisforskellen. Lidt over 500 kr må man bløde for Propecia, mens Finasterid "Actavis" ligger på godt og vel 125 kr.

En pakke Finasterid "Actavis" indeholder 98 blister (piller) hvor en pakke Propecia kun indholder 28 blister. Så rent økonomisk er det jo en klar besparelse.

Mit spørgsmål til jer er så om nogle der ude har prøvet samme kur og hvad jeres erfaringer er?

Glæder mig til at høre jeres svar.

Hav en fantastisk sommer (O:
Krikee89

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hey jeg kunne virkelig Godt tænke mig at høre om dine oplevelser med det produkt - da det da må siges at være en HEL del billigere end propecia.

    Ved du om mulige bivirkninger er de samme som propecia (tænker her på impotens og mandlige bryster)?

    Jeg synes ikke at være i stand til at finde andre der har prøvet det produkt mod hårtab - det anvendes vidst til forstørret prosta normalt.

    Har det haft nogen virkning endnu? Har du nogen bivirkninger osv. Er meget interesseret i at høre mere om det.
  • Indstillinger
    Hårtab kan være et symptom ved kviksølvforgiftning.
  • Indstillinger
    MeejerMeejer
    Redigeret 22 marts, 2022, 01:08

    Jeg kender et hæderligt apotek til at køb receptpligtig medicin hårtab behandling ved at besvare enkle medicinske spørgsmål online og de vil udstede en recept online straks fra læge, hvis du er godkendt 121Doc

Log in eller Registrér for at kommentere.