Hjem Øvrige debatter Forslag og kommentarer

Kan jeg have OCD?

AnonymousAnonymous
Redigeret 15 januar, 2015, 00:53 i Forslag og kommentarer
Hej alle

Jeg er 12 år men snart 13. Jeg bliver 13 år den 5.marts.
Jeg har været inde og kigge rundt på forskellige sider om OCD og hvorfor jeg ikke kan lide papir. Når jeg rører, ser eller hører lyde af papir får jeg gåsehud.. Det er et problem for mig i skolen når vi skal have papir i vores mapper... Jeg får dog en smule hjælp fra mine venner i skolen med det papir. Jeg krymper helt sammen og føler dårlig tilpas når jeg rører, ser eller hører papir. Jeg kan heller ikke lide folk smaske. Når min familie og jeg spiser og min lillesøster eller en anden smasker får jeg den dårligste dag jeg kan få og er sur.. (Det samme med papir)
Jeg vil meget gerne vide hvad grunden er til jeg ikke kan lide papir og folk smaske.
Er det OCD?
Hvad kan jeg gøre?
Hvorfor sker det??

Kommentarer

  • Du er nød til at tale med dine forældre om det og så er det en tur til lægen mens der kan gøres noget ved det.
    Du må aldrig gå med sådan noget og være stille omkring det.
    På et tidspunkt bliver det til ægte stress og senere depression der kan være så svære, at du ikke er over det før du er blevet voksen.
  • Så det er en slags påbegyndt stress eller en svag stress?
  • Det kan du sagtens kalde det. Stress er den følelse du har i kroppen når du har dine ubehag. Det kan blive sådan hele tiden.
    Så af sted til lægen med dig.
  • Tak for hjælpen :). Jeg vil gøre det

    Men er der noget som jeg selv kan gøre for at stoppe min stress?
  • Du skal holde dig fra alle de ting der får dig til at føle ubehag.
    Tal med dine forældre først.
    Forklar dem det på den måde du skriver det her på siden, men stille og roligt eventuelt kun til enten din mor eller far. Hvem af dem du mener lytter bedst.
    PS. Jeg tror ikke du har ocd, men en form for angst (findes MANGE forskellige).
    Det kan "rettes" af en dygtig psykolog, så du kan vokse op og være glad uanset hvad du laver.
  • Tusind tak for hjælpen!
  • Hejsa. Jeg har det samme problem. Jeg hader at røre ved papir eller høre lyden af papir. Jeg kan heller ikke tænke på at røre det. Jeg kan sagtens se på det. Jeg har haft det siden 0 klasse. Jeg går i 8 nu og er 14 snart 15. Jeg har altid spekuleret over hvad der var galt med mig. Når en af de her 3 ting sker. Får jeg gåsehud i hele min krop, jeg får extremt meget mundvand, mine kæber bliver spændt og jeg får bare lyst til at klemme mine hænder tæt sammen. Altså som om at mine hænder er extremt tøre. Jeg hader også pap. Det er det samme som papir.


    Kan du hjælpe mig med at komme af med det? Fordi det er en kæmpe byrde i mit liv. Eller bare sige hvad jeg fejler

Log in eller Registrér for at kommentere.