Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløgen og stikken over hele kroppen

Hey jeg har i et stykke tid oplevet at det lige pludselig begynder og klø og stikke over hele kroppen båder når jeg er i bad eller når jeg sover eller på arbejde. Hele tiden og det er rigtig iriterne pga af det forstyre min søvn. Det har efterhånden stået på i ca 4 uger og det går mig virkelig på. Det sker oftes når jeg får det bare en smule varmt. Og jeg bliver værken rød eller nået som helst. Det klør og stikker bare helt vildt i hele kroppen og er godt træt af det. Jeg har prøvet og tage nogle Kestine tabbeletter der er imod Allergiske sygdomme. Og det har ikke hjulpet. Og det er ikke pga af vaskemiddel eller skyldemiddel.

Hvad kan være skyld i dette og er det nået der kan behanles.?

Mvh. Sune P.

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg bliver udsat for det samme.
    det er vildt irriterende, det sker efter jeg har været ud og løbe eller styrketræne,
    og nogle gange når der er meget varmt.

    jeg for små stik over næsten hele kroppen og det klør helt vildt, jeg kan ikke se at der sker noget, kun mærke det ?

    hvis nogen ved hvorfor ville jeg meget gerne vide det.
  • Indstillinger
    Jeg oplever det sammen. Har været til neurolog, endokrinologisk afdeling, 35 blodbprøver - alt er ok. Altså ingen ved hvad der er årsagen. Har I fået en løsning på jeres problem?
  • Indstillinger
    hvor ved du fra --at det ikke er vaskemiddel ---skyllemidel
    det er måske noget du spiser ---eller drikker ---

    har du ikke søgt læge ---
  • Indstillinger
    Mit opstår når min kerne temperatur stiger. Ved motion, stress, chok osv = øjeblikkelig stikken over hele kroppen. Føles som tusindevis af nåle der rammer én på samme tid - ganske modbydeligt. For mit eget vedkomne hælder jeg i retning af - "exercised induced urticaria". Jeg lider "kun" af stikken når det bliver koldt i vejret - efterår, vinter og forår, om sommeren har jeg intet. Af samme grund udelukker jeg kost og vaskemiddel mm., eftersom jeg spiser det samme året rundt, og bruger det samme vaskemiddel (har dog prøvet at skifte vaskemiddel første gang jeg oplevede stikken). Jeg har lidt at denne plage nu i 4 år.
    Du kan læse mere om Exercised induced urticaria her: http://www.livestrong.com/article/43084 ... xercising/ - Findes opså en del på Wikipedia.com.
    Ved ikke om det passer på dig, men måske..........
  • Indstillinger
    Jeg har også været plaget samme form for stikken og kløen, som I alle taler om. Det fremkom første gang for flere år siden og har delvis forhindret mig i at dyrke sport lige siden. Jeg har talt med adskillige sportsudøvere, som også kender til fænomenet. Har også talt med en del læger, som heller ikke har kunnet hjælpe mig. Lige indtil for et halvt år siden.

    Min hudlæge lagde ud med at sige, at han ikke kunne hjælpe mig, idet der ikke var nogen symptomer, udover min stikkende kløe, og derfor var hans bedste råd at smøre hele kroppen -primært hvor det klør- med fugtighedscreme. Det havde jeg prøvet tidligere, så jeg var lidt pessimistisk, men efter nogle uger med daglig intensiv brug (særlig efter sport og bad), kunne jeg pludselig træne flere dage i træk uden kløen kom igen.

    Jeg har brugt Helo Creme fra Faaborg Løve produkter, som er uden parabener og farvestoffer, men andre produkter kan sikkert også hjælpe.

    Jeg tror det skyldes, at huden gennem længere tid er udtørret og at den langsomt skal genopbygges. Jeg har ihvertfald ikke oplevet nogen "kløe-spasmer" siden.

    NR
  • Indstillinger
    Thomas45Thomas45
    Redigeret 29 marts, 2021, 20:58
  • Indstillinger

    Jeg har det præcis på samme måde, har søgt en læge og han fortalte mig med det samme at det sagtens kunne tyde på at det var nældefeber, fik nogle piller imod det der så hjalp rimelig meget på det👌🏼

  • Indstillinger
    aidarkk31aidarkk31
    Redigeret 24 juni, 2021, 11:26

    Emuaid - https://shytobuy.dk Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.