Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Smerter i hovedet efter stresskollaps på 7 år.

Tak fordi du læser denne besked🌻 og fordi at du måske er “nålen” i høstakken, som kan hjælpe mig🙏🏻

Jeg håber🙏🏻at en el flere i dette Forum, kan komme med et par gode råd, tips etc. hvis du selv har oplevet det samme eller kender nogen som har, og som måske kan hjælpe mig ift. nedenstående🥲 (lægebehandling, alternativ behandling, kosttilskud etc.) jeg har prøvet mange af disse ting allerede, men er sikker på, at jeg bare ikke har fundet “nålen” i høstakken endnu - ift. hvem el. hvad der kan hjælpe mig☺️ og alt dette skete for 7 år siden.....men jeg har ikke opgivet håbet endnu, om at mine daglige smerter forsvinder en dag.

Desværre, blev jeg HÅRDT ramt af stress, da jeg igennem flere år havde en “psykopatisk leder i jakkesæt” som var/er verdens mest onde/ubehagelige menneske tror jeg.

Jeg havde MEGA travlt på mit job som indkøber/logiskansvarlig hver dag, og samtidig havde jeg ovenstående leder, så jeg tog på arbejde hver dag med ondt i maven, svedige armhuler, ubehag etc. da jeg ikke var klogere ift. stress, og hvad det gør ved vores krop og hjerne på sigt, hvis man ikke siger fra/passer på sig selv - og det gjorde jeg desværre ikke, da jeg er et meget pligtopfyldende menneske, ordensmenneske og venligt menneske som altid tror på det bedste i/ved andre mennesker. 

Jeg har siden mit stresskollaps for 7 år siden, haft smerter i hovedet hver dag, som en trykkende/pressenende (ikke rødvins, alkohol hovedpine) som gør rigtig ondt forskellige steder. Mest ovenpå/indeni hovedet, som om hovedet "sprænges", men indimellem også i tindinger og kæber og samtidig giver kognitive problemer, svært ved at "tænke", reflektere, analysere, huske osv. 

Ligeledes sover jeg heller ikke så godt som før jeg blev syg, og har indimellem svært ved at falde i søvn igen, hvis jeg vågner om natten.

Jeg drikker ikke alkohol, og jeg er ikke ryger. Jeg dyrker motion 2-3 gange om ugen, løb, motionsboksning, styrketræning og yoga iht. aftale med egen læge/psykiater.

Ligeledes har jeg det indimellem også dårligt med utilpashed/ubehag/kvalme/zitren i kroppen, som er meget invaliderende når det opstår, og det optræder også et par gange om måneden og gør at jeg ikke kan så meget, når det kommer (her plejer jeg så at løbe en tur, for at få det bedre - men det hjælper desværre kun nogle timer).

Inden jeg blev syg med stress, havde jeg døjet rigtig meget med ondt i maven, søvnproblemer, følelsen af at have et stramt bånd om hovedet hele tiden, kunne ikke tåle havregryn/mælk lige pludselig osv. osv osv. i næsten 2 år. 

Håber på at høre fra jer😊og vide at jeg ikke er den eneste som står i denne situation.

Mange Hilsner

Mig som håber på et svar fra dig😊

«1

Kommentarer

  • Åh, ja, det er hårdt at have en ondt menneske i nærheden. Det har jeg også haft.

    Jeg er, som du.
    " jeg er et meget pligtopfyldende menneske, ordensmenneske og venligt menneske som altid tror på det bedste i/ved andre mennesker. "

    Jeg har indset, der findes desværre mange mennesker der ikke er gode. Det går netop ud over mennesker, som os. De mærker det og forfølger os. Mobbere har fanden skabt.
    Jeg havde det så slemt til sidst at jeg fik epilepsi. Da jeg kom væk forsvandt det. Efter nogle år skrev forsikringsselskabet til mig at diagnosen epilepsi blev fjernet fra mine papirer. Og det var skønt.

    Jeg tænkte du måske har spændinger i hele din krop. Det havde jeg. Jeg fandt en dygtig massør. Man kommer aldrig helt over det, men måske kunne god massage hjælpe.

    Jeg kan jo ikke vide om det vil hjælpe dig, men du kan måske forsøge, hvis ikke du har prøvet det.
    Du er ikke alene.

  • Kære Persille - Pernille?

    Tusind tak for dit svar - det er bare så skønt, at du skriver retur, så man ved at man ikke står alene med alle sine smerter. Hvor bor du i lille DK - jeg tænker blot ift. den massør som hjalp dig? Hvis massøren stadig eksisterer, kunne jeg jo prøve at tage kontakt og få nogle behandlinger her...:-)

    Hvordan har du det i dag?

    Mange Hilsner
    Jan

  • Hej igen

    "Persille" jeg kan godt lide persille og noget skulle jeg jo finde på.

    Desværre, hun er der ikke mere. Hun er gået på pension. Du må prøve dig frem, alle er ikke lige gode.
    Næe, vent nu lige, jeg kender en, som kommer hos en der er dygtig. Det er i København. Hun roser hende meget. Er du interesseret kan jeg skaffe adressen.

    Hvordan har jeg det i dag, jo, langt bedre, men man glemmer desværre aldrig.

    Venlig hilsen.

  • Hej igen,

    Øv, men du må meget gerne prøve at skaffe navn og adr. den anden som du kender der er rigtig god, tak.

    Vh
    Jan

  • Det er ikke mig, der kender hende. Jeg har endnu ikke fået fat i hende, som har adressen. Jeg skriver, når jeg har fået svar fra hende.

    Venlig hilsen.

  • persille1persille1
    Redigeret 13 marts, 2021, 15:13

    Jeg har modtaget adressen. Men jeg ved ikke om den må sættes ind her. Du kan skrive din mail adresse og så sender jeg adressen til dig. Det har vi gjort før og kort efter slettet den igen.
    Jeg kigger hver time i dag den 13 marts. Så kan du slette den hurtigt igen.

    Jeg svarer selvfølgelig med det samme, så du kan se den er set.

  • Nu ved jeg ikke hvad det helt handler om,. og det er sikkert også privat osv...

    ... Men !...

    Hvad er det lige folk er bange for? Altså ved at sige deres telefonnummer, eller adresse eller Email ? og lign ?

    Jeg har sendt mig nummer og email til over 1000 kvinder, og jeg føler ikke at nogen af dem genererer mig, medmindre jeg selv har bedt dem om det ?

  • Jeg undrer mig også. Det drejer sig kun om en adresse på en dygtig massør. Men man må ikke reklamere her. Derfor ville jeg sende adressen til en mail adresse. Jeg så efter hver time i går og her til morgen kiggede jeg igen. Men åbenbart har det alligevel ikke så stor interesse. Sådan er det.

  • Kære Bassefyr.

    Hold da op - det lyder godt nok træls, at have symptomer stadigvæk, sikkert også uden lægerne lige kan give en forklaring på..
    Du skriver du har prøvet mange alternative tilbud uden held, så jeg går ud fra du også har prøvet akupunktur og zoneterapi - ikke fordi at jeg ved det virker, blot nogle løse ideer jeg kom på. Nogle akupunktører kan fx kurere visse typer tinnitus, zoneterapi ville jeg også give et shot.
    Mon du er blevet scannet, så du med sikkerhed ved du ikke har haft lille blødning i hjernen - ja undskyld mig for at sige det, kender jo ikke din alder, men kan jo også ramme yngre mennesker. - men det giver selvfølgelig nok ikke mening at det skulle være udløst af stress..
    Du skriver, at det var ifm kollaps,at du desværre fik disse symptomer - jeg kender ikke selv til stress, men tænker, at hjernen har været voldsomt på over arbejde i lang tid, og så pludselig bare ikke kunne mere..
    Mener din læge at hoved smerterne er eftervirkninger , af dette kollaps ?
    Naturligvis har din læge nok også undersøgt dig for om du mangler forskellige minaraler el lign samt om dit stofskifte er ok, - kan så vidt jeg ved også være skyld i alt muligt.
    Er du helt kommet dig over din stress nu mon ?

    kh

  • Hej. Nej du er ikke alene. Jeg har efterhånden lært at lytte til min krop. Men det kræver for mig at lave lidt af gangen og så slappe af og så lave lidt igen. Mærk efter måske skal du tage en hel dag ud hvor du slapper af ind i mellem eller hvad der nu er bedst for dig. Det er dig der skal lærer at lytte til din krop. Lave ting du godt kan lide. Som din løbe tur. Se noget tv du kan lide afleder også hjernen godt. Læse. Lave mad osv. men husk at slappe af. Det kan også bare være 5 min af gangen. Hvis du ikke er så god til at sidde stille. Det handler om at mærke sig selv. Du har resten af livet til at øve dig. Forvent ikke det går væk. Men det kan blive bedre i sær de periode hvor du lytter til din krop.Kroppen prøver at passe på dig og minde dig om hvad der sker når du ikke passer på. Det med dine tanker. Hjernen kan som kun tænke på en ting af gangen så måske du kan bruge denne øvelse når tankerne løber. Bare tænk på noget andet. Hvad som helst. Som hvad farve har din bluse osv. du kan prøve at se om noget af det virker på dig. Held og lykke. Ps. En phykolog kan måske også hjælpe.

Log in eller Registrér for at kommentere.