Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hvad fejler jeg - hovedpine 24/7

Hej,

Jeg er en mand på 36 år der pt. er fuldtidssygemeldt på 10. Uge.

Jeg er frustreret over mine smerter og er nysgerrig på hvad de skyldes. Min læge mener det er grundet stress. Jeg er udredt ved neurolog og har fået MR scanning som intet alvorligt viser.


for 9 uger siden fik jeg et smæld i højre side af hovedet. Hen over weekenden fik jeg tiltagende svimmelhed. Jeg måtte gå hjem fra arbejde den kommende arbejdsdag grundet utilpashed og svimmelhed. De første 14 dage kunne jeg intet grundet trykken i hovedet (som om noget ville “ud”), svimmelhed, kvalme, ingen appetit, ørhed, følelsen af at være i en osteklokke og mest af alt hovedpine 24 timer i døgnet nonstop. Efter MR scanningen er jeg begyndt at gå til akupunktør, jeg har prøver kranio sakral én gang, osteopat og går nu sammen med akupunkturen fast til body sds. Derudover går jeg til psykolog grundet bearbejdning af stress, angst og sorgbearbejdning.

Hovedpinen har lagt sig sammen med svimmelheden og ørheden mv. Når jeg vågner om morgenen er alt godt og jeg sover fremragende for første gang i mange år. Men efterhånden som jeg kommer til mig selv og efterhånden som jeg bevæger på mig begynder ubehaget i hovedet. Det kan bedst beskrives som nervesmerter / nerveubehag som kommer til udtryk ved trykken i tindinger, panden og fornemmelsen af at huden brænder og stikker i panden og kinder. Denne trykken / nervesmerter udvikler sig jævnligt til meget lokal smerte eller hovedpine der hvor den trykkende fornemmelse sidder. Det er som om at hovedpinen konstant ligger LIGE under overfladen klar til at gå i udbrud hvis jeg gør noget forkert der trigger det for meget. Summa summarum har jeg altså ubehag der springer rundt i hovedet fra morgen til aften.

Jeg tager d vitamin, kalium, fiskeolie, alm. vitamintilskud, lyrica mod nervesmerter og CBS olie. Jeg har fokus på gåture, meditation, kost og at få nok vand.


kan mine symptomer virkelig udelukkende skyldes stress eller hvad filan kan der være galt? Når jeg undersøger de forskellige hovedpineformer synes jeg ikke noget passer på mig. Jeg ved godt jeg har været stresset, er angst og har noget ubearbejdet sorg - men?

Hjælp...

Kommentarer

  • Jeg tror du har Corona-virus, eller AIDS !

    Nej seriøst: Hvis det er et problem som ikke forsvinder af sig selv i løbet af nogle dage, så bør du som det første søge din egen læge.

    Og hvis han siger du har stress, og du ikke føler det han siger passer / ikke kan tilbyde/har en løsning, så skifter du læge. Det koster ikke noget.

    Jeg har selv været "turen igennem" ikke lige med hovedpine, men med kræft, og jeg var så mange læger igennem at jeg til sidst helt droppede alm læger, og bare ringede 112/tog på hospitalet, hvis jeg havde behov for lægehjælp !

    Det er ikke din tid værd at have en dårlig læge !

  • Hej, har du fået tjekket dit syn?

    Nogle får hovedpine og eller svimmelhed af at anstrenge øjnene.

    Mvh.

    E

  • Redigeret 23 august, 2021, 07:31

    uden at være fuldt inde i din sygdomshistorik samt generelle symptomer ifht ovenstående kan jeg fortælle at det er problemer som vi ikke sjældent ser i vores praksis. Led relaterede hovedpiner kan ofte have karakter af migræner

    Når det så er sagt så er det tit kombination af symptomer, udviklingen over tid, samt generelle respons på enhver behandling (også den kortvarige effekt, både positivt og negativt) som er med til at sandsynliggøre ethvert problem. Og generel kan problemer sjældent diagnosticeres over mail, fora mm, så opsøg evt relevant behandling efter trail and error princippet (netop fordi øvrige relevante undersøgelse som MR mm er lavet - da det ellers bør forudgå)

    Thomas Johan Larsen, Kiropraktor
    [link fjernet af redaktionen]

  • Jeg bider mærke i du skriver, at du tager "_d vitamin, kalium, fiskeolie, alm. vitamintilskud, lyrica mod nervesmerter og CBS olie".

    Ved du, at du mangler kalium?
    Tager du ikke magnesium? Hvis du gør, så hvilken slags?
    Hvis du mangler magnesium kan du ikke optage kalium,

  • Hej Keler,

    Jeg kan godt se det er nogle måneder siden, at du skrev dette indlæg, og jeg håber self. det går bedre med dig!!

    Jeg har selv haft lignende smerter, som dig. Det er frustrerende ikke at kunne finde svar og en løsning på problemerne.

    MEN jeg ville gerne dele min løsning på mine smerter med dig/jer. For efter utallige lægebesøg og henvisninger til det ene og det andet, har jeg fundet en klinik, som kombinere akupunktur, ledmanipulation og massagebehandling. Jeg får den bedste behandling og det er de sødeste fysioterapeuter, som arbejder på klinikken.

    I et samspil mellem deres viden og mine behov, er jeg sluppet af med mine konstante smerter! Og hvis jeg var dig (alt efter hvor du bor) ville jeg kontakte klinikken, tage en snak og afprøve 1-2 behandlinger.

    De hedder https://stopsmerten.nu/ og deres klinik ligger i Rødovre.

    Hvis din forsikring ikke dækker, så giv det en chance alligevel! Det er pengene værd.

    Mvh. Betina

Log in eller Registrér for at kommentere.