Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Høj puls

Er der nogen i dette forum som har erfaring med høj puls
Jeg er 76 år...min puls har altid ligget mellem 60-70. De sidste år er min hvile puls
...svinger mellem 80/90 og nogen gange 100. Jeg er bekymret om det kan have relation
til hjertet, da jeg ind imellem har tabte hjerteslag og dobbelte hjerteslag.
Hører gerne fra andre desangående.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Uden at være læge, så vil jeg det er blodtrykket.

    60-70 er normalt, 100 er ikke - altså i hvile-posistion.

    Nu nævner du selv tidligere problemer med hjertet, så det ville jeg bestemt være OBS på.

    Hvis du ikke har Akutte Symtomer, så sig det til din læge næste gang du ser ham/hende.

    Hvis det er MEGET slemt, så tøv ikke med at ringe 112, de er der kun for og, og mangler noget at lave i disse Corona-tider.

    .. - og god bedring !

  • Indstillinger

    Hej,

    Jeg er heller ikke læge, men har en mor der havde samme symptomer og det skyldtes atrieflimmer.

    Så jeg vil anbefale dig at søge læge, da der, hvis det er atrieflimmer bl.a. er en medicinsk behandling der kan forhindre komplikationer.

    En hvilepuls på 100 skal tjekkes. Go' bedring,

    Bh E

  • Indstillinger

    Tak for svar. Ifølge læger fejler mit hjerte ikke noget, ej heller sinus. Jeg har ikke atrie eller hjerteflimmer. ...men problemer med det elektriske
    system. Dvd jeg har både tabte hjerteslag og dobbelt hjerteslag, hvilket gør at jeg næsten hver dag er svimmel. Det err et ubehageligt, og man bliver også bange....ifølge hjertelæger er det ikke farligt. Jeg har selv nævnt pace maker ...hvilket ikke vil afhjælpe mit problem ...desuden er jeg ikke syg nok. Jeg må nok leve med det.
    Astrid12

Log in eller Registrér for at kommentere.