Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

D-vitamin

Nu anbefaler Fødevarestyrelsen man skal tage noget D-vitamin hver dag, er det D3 de mener?
Hvilke produkter bør jeg kikke efter, eller er det fuldstændigt ligegyldigt?

Kommentarer

  • Jeg ville gå i en Helsekostbutik og få et godt råd.

  • De har jo alt muligt de bare skal have solgt, så dem spørger jeg ikke.

  • Hej Helbredt

    Ja, det er D3, de mener. Jeg burde jo henvise til en eller anden autoritet, men det er alment kendt, at det skal være D3.

    Angående forretningsdrivendes troværdighed: selvfølgelig skal de have deres varer solgt. Det gælder jo også apoteket, Matas m.m. Men de er også afhængige af, at folk har tillid til dem. Så derfor: stolt trygt på deres rådgivning – i hvert fald, hvad D-vitaminer angår.

    Mange hilsner

    Kameliadamen

  • Jeg fik taget et test hos lægen og så får du at vide hvad du har brug for. Så er du fri for at skulle gætte eller købe noget du ikke har brug for.

    /Ricki
    Jeg elsker Syvkabale

  • D3 et alternativt kunne være et tilskud af fiskeolie,da det indeholder vitamin D

  • Hej ParadiseSeeker87

    Fiskeolie indeholder IKKE vitaminer – heller ikke D-vitamin. Du forveksler muligvis fiskeolie med levertran. For levertran indeholder jo vitaminer: A, D og E.

    Det er selvfølgelig en god ide at spise fisk – helst fed fisk som sild eller makrel. Men D-vitaminindholdet i fisk er normalt ikke nok til at kompensere for D-vitaminmangel. Man må have tilskud.

    Det er sikkert også godt at komme ud i solen i disse dage. Selv om det stadig er vinter og hundekoldt, er solen vel ved at få magt. Måske kan der dannes lidt D-vitamin via solen selv på denne årstid. Om ikke andet er det godt for humøret ;-)

    Mange hilsner

    Kameliadamen

  • Du har ret det var Møllers tran jeg tænkte på kan se den indeholder vitamin D

  • @Kameliadamen1 sagde:
    Hej Helbredt

    Ja, det er D3, de mener. Jeg burde jo henvise til en eller anden autoritet, men det er alment kendt, at det skal være D3.

    Angående forretningsdrivendes troværdighed: selvfølgelig skal de have deres varer solgt. Det gælder jo også apoteket, Matas m.m. Men de er også afhængige af, at folk har tillid til dem. Så derfor: stolt trygt på deres rådgivning – i hvert fald, hvad D-vitaminer angår.

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    Tak, det var det jeg oprindeligt spurgte om.

Log in eller Registrér for at kommentere.