Hjem Lever, nyrer og urinveje Galdesten

Har lige fået fjernet galdeblæren

For 3 dage siden fik jeg fjernet galdeblæren ved kikkert operation. I min journal står at jeg havde utallige, omkring 100 sten. Der står også at hullet ved navlen blev større end beregnet. Jeg er blåsort i et stort område omkring navlen, så de har haft godt fat.
Læser alle mulige steder at man kan have smerter de første par dage, men jeg har stadig smerter på dag 4 og tager smertestillende. Har svært ved at se mig selv i job da jeg ikke kan have bukser og BH på. Er jeg pylret? hvordan har I andre oplevet tiden efter operationen?

Kommentarer

  • Hej. Jeg hedder irene. Jeg. Fik fjernet min galeblære for et år siden. Og jeg havde ondt det første 3 til 4 dag. Og. Var på job igen efter clips var tages hos egen læge. Og jeg synes det bestemt ikke du er plyet. Det vigtigste at du. Lyder til krop. Hvis du bekymret over noget så må kontakte den afd hvor du opereret

  • Nu er det første indlæg i tråden over et år gammel, så om hun er på mere er muligvis tvivlsomt.

    Men - jeg fik min galdeblære fjernet for mere end 30 år siden - den gang det var en stor og omfattende operation, så jeg peb noget længere tid end 3-4 dage. Smil

    Jeg vil dog lige nævne, at det at få fjernet galdeblæren ikke er helt uden omkostninger. Jeg fik kun i en bisætning at vide, at det ville give en øget belastning på lever og nyrer, men "det betød nok ikke noget".

    Jeg skal hilse og sige, at det betyder temmelig meget. Ca 10 år efter indgrebet, begyndte jeg at lide af voldsomme migræneanfald - lægen sagde bare "overgangsalder", da jeg jo på det tidspunkt var fyldt 40 år, og spiste mig af med en recept på migrænepiller. Faktisk gik jeg ret sent i overgangsalder - var næsten 60 år, såååå.

    Der gik flere år, før jeg kom i behandling ved en akupunktør, der begyndte at behandle for en ret belastet lever - jeg drikker stort set ikke alkohol, så det er ikke derfor.

    Der kan komme en del andre bivirkninger efter fjernelse af galdeblære, så jeg vil bare nævne, at man bør være opmærksom på denne mulighed, hvis man får nogle helbredsproblemer, der ikke lige kan forklares i lægeverdenen.

    Og - disse bivirkninger kan jo være mange år om at vise sig.

  • Jeg fik galdeblæret fjernet for snart 2 år siden og jeg har daglige stærke smerter.
    Første gang sendte vagtlægen mig på sygehuset og efter at jeg havde ligget i 3 timer uden andet end en blodprøve taget, kom en kvindelæge og sagde jeg har diskuteret dig med en kollega og vi er enige om at du lider af forstoppelse....holdda hvor blev jeg gal, jeg har lidt af forstoppelse i mange år pga medicin og det har jeg midler mod, Movikol og magnesia og desuden ved jeg godt hvordan forstoppelse føles og disse smerter jeg har daglig er ulig forstoppelse og sidder i mellemgulvet.
    Men hvad gør man for at blive de smerter kvit, for de er uudholdelige.
    Flere siger at det er når galden løber men havde jeg vidst det før operation så tror jeg at jeg ville have beholdt de anfald af galdesten for det var ikke hver dag de kom.

  • Jeg blev opereret i maj, og har tit smerter der hvor galdeblæren var. Det overrasker mig da lidt.

Log in eller Registrér for at kommentere.