Hjem Lunger Lungeproblemer

Kronisk hoste

Jeg har invaliderende kronisk hoste, jeg lever af codein som jeg er dybt ulykkelig over at tage, men intet andet hjælper, jeg er udredt og der er ingen årsag anden end måske kronisk bronkitis. Jeg får ingen anden hjælp af lægerne end øv da med dig, men samtidig altid igennem et kæmpe forhør når jeg skal have ny recept på codein. Min hoste er invaliderende, og hæmmer mig på alle områder, jeg er ikke ryger. Er der nogen herinde der har et mirakel middel, kender til problemet eller andet ????? Jeg er dybt ulykkelig over dette her.

hilsen den hostende

«1

Kommentarer

  • Jeg hostede forfærdeligt. Jeg fik at vide det var astma og jeg fik astma medicin. Jeg kunne ikke tåle astma medicinen. Det var lægen ligeglad med.

    Så opdagede jeg hosten kom af blodtryksmedicinen. Den havde igennem 10 år ødelagt noget i mine øverste luftveje. Jeg fik hjælp her på debatten og fandt noget andet blodtryksmedicin.
    En gav mig det råd at købe en saltpumpe på apoteket, den hjalp
    Efterhånden behøvede jeg heller ikke saltpumpen mere.

    Desværre sagde min nye læge jeg skulle tage to tabletter i stedet for en. Jeg tænkte, det er jo gået godt med den ene, så jeg prøver. Kort efter gik det galt. Nu har jeg igen ondt i brystet og hoster. Så noget er blevet sart.

    Jeg havde ellers svoret jeg aldrig ville have mere medicin og så gik jeg lige i fælden.!!!!
    Nå, men jeg tager igen kun en tablet. Alle mine bivirkninger er langsomt aftagende. Jeg har bare hosten og smerten i brystet tilbage. Jeg tænker på om jeg skulle købe en saltpumpe igen.

    Min mand er desværre ryger. Ikke i min nærhed, det kan jeg ikke tåle. Han hoster, men det er rygningens skyld. Jeg har købt nogle slimløsende tabletter til ham. Jeg læste du ikke røg, men jeg kender jo slet ikke årsagen til din hoste. Om der er slim eller noget lignende mig. Jeg har ikke slim, men jeg hoster på grund af medicinen.
    Næe, hos læger er der ikke meget hjælp at hente. Saltpumpen var et mirakel for mig. !!!!!!!

  • Tak for dit svar👌 Jeg har hostet nok mere end 10 år, det startede langsomt med irritabel kriller i halsen, som opstod lige pludselig. Jeg får ikke blodtryksmedicin, mine lunger er fine. Min hoste startede i en meget stresset periode i mit liv. Nogen gange tænker jeg den startede som en del af noget psykisk stress, men som så er blevet kronisk. Jeg føler alt gene sidder i halsen og ikke lunger. Dog hoster jeg med slim, men igen det er noget der er kommet til, ikke noget der var der i starten. Jeg er undersøgt for astma, allergi, har været hos næse, øre halslæge, og intet galt. Jeg forstår det ikke, jeg er total afhængig af codein for at kunne være sammen med nogen ellerkunne holde ud at være mig. Og jeg er dybt ulykkelig over der ikke eksistere noget der ikke er vane dannende. Jeg vil prøve en saltpumpe, håber det kan være miraklet.

  • Hej igen

    Det kan da ikke skade at prøve. Jeg vil ønske den hjælper, men det er jo svært at vide.

  • Saltpumpe? Hvad er det?

  • persille1persille1
    Redigeret 8 januar, 2021, 09:29

    Jeg håber, jeg må sætte det ind. Jeg kan ikke sige andet end den for mig var fantastisk.
    https://www.naturoghelse.dk/shop/breathox-hjaelp-til-13061p.html

  • Jeg har i en del år haft store problemer med hoste pga slim i halsen. Efter kraftig reduktion af mælkeprodukter, svandt problemet i løbet af 2-3 dage. Jeg har droppet A38 om morgenen, og får nu mysli(usødet) med mandelmælk. Jeg får dog stadig mælk i kaffen, samt 1-2 skiver ost - samt får 400 mg Calcium dagligt. Måske kan det også hjælpe dig.

  • BD05. Sjovt du skriver det om A 38. Det spiser jeg hver morgen. Men i den senere tid har jeg mærket en smule slim i næsehulen ned mod halsen. Ikke så det generer, men blev det værre er det jo ikke så godt. Kan det virkelig tænkes at A 38 har skylden. Det kan være jeg skulle prøve at spise noget andet morgenmad for at se om det har skylden.
    Jeg havde slet ikke tænkt i de baner.

  • MAnge tak for at gøre mig opmærksom på produktet Breatbox.

    JEg kan ikke sige hverken for eller imod da jeg først lige har bstilt det så det kommer nok først i morgen jo.

    Men hvis det faktisk virker som i siger så jeg kan få vejret ordenlgit igen, og lægerne siger jeg har hverken KOL eller Brokitis eller Atsma, min abre røv...

    Det er i al fald et forsøg vejr, og til at betale med "menneskepenge". Skal nok lige følge op her når jeg har fået lidt erfaringer om nogle dage. Der frem til dage med frisk lluft, haha fik lige stave fikse-luft gg...

    Nej men det bliver et helt ny liv hvis den kan hjælpe mig så godt som i beskiver, så havde det jo været så simpelt og så havde jeg ikke behøvet gå til 50 læger med ånde nød som bare siger "din iltmætning er fin, du fejler ikke noget".

    Så siger jeg til min GP (sin egen læge) Hvorfor er jeg så så let så stakåndet blot ved cykling imeget lavt tempo, eller blot rask gang? Du skal bare mere op i kondiotion siger hun så - gå til svømning fx ! Ja godda vman troldmand som om jeg ha ren ppol i haven.

  • Nu med ordrebekræftese !

    Håber virkeligt den kan hjælpe lidt på min hoste. Måske ikke afhjælpe helt, men i det mindste lindre.

    JEg sover tit elendigt om natten fordi jeg vågner for at skal hoste. Måske jeg så kan få hostet af INDEN jeg sover?

    Glæder mig til den kommer - enten i morgen eller overmorgen ;)

  • JEg vidste slet ikke det der fandet sådan noget som en "saltpumpe"? HVorfor har ingen af mine mange læger foreslået mig sådan en? MEn ok nu kommer den i al fald på prøve !

Log in eller Registrér for at kommentere.