Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget dårlig behandling fra nyt personale hos den private læge

Jeg er en person som er kendt for at være meget stille og rolig, jeg er ikke aggressiv og taler pænt til andre mennesker, eks i stedet for at sige at noget er grimt, så siger jeg typisk at det er mindre pænt.
Men da min gamle læge holdt op/stoppede for at gå på pension, blev klinikken opkøbt af en slags kæde indenfor læger, det vil sige at lægen der købte klinikken ansætter vikar som så bliver udstationeret til klinikken.
Men nu har ikke mødt lægen endnu, men har mine bange anelser, fordi min gamle læge havde telefontid om morgenen imellem kl 8-9, den nye læge har ikke telefontid.
Men jeg vil ærligt sige at det øvrige personales opførsel virker direkte skræmmende på mig.
Jeg havde fået lagt min medicin til 4 måneder af min gamle læge, lagt ud på serveren, intet problem, der var sat dato på, så jeg kunne hente det efter bestemte datoer, det var fint med mig.
Jeg havde også fået en ny tid af min gamle læge, men tiden var hos den nye læge.

Efter 2 1/2 måned, der kunne jeg ikke forstå at noget af den medicin min gamle læge havde lagt på serveren til mig, det var blevet fjernet, det kunne apoteket heller ikke, for det var simple ting som migrænepiller og alm Panodil, der var fjernet, men min morfin var der stadig.
Apoteket kunne se at det var blevet fjernet af en ansat hos den nye læge som jeg var blevet tilknyttet.
Jeg valgte at tage telefonisk kontakt dagen efter, imellem kl 8 og 9, men først blev jeg temmelig chokeret, for godt nok blev telefonen taget, men der blev ikke sagt noget, det virkede som om der bare var en pause i musikken og så blev der afbrudt/lagt på.
Jeg ringede op igen, det samme igen, stadig blev intet sagt, først da jeg havde sagt hallo 5 gange, så skete der noget.
Personen i den anden ende oplyste at hun var læge.
Jeg oplyste at jeg skulle have sat de ting ind på serveren som jeg manglede og spurgte hvornår det var lagt ind.
Det fik jeg ikke svar på, men der blev lagt på og jeg sad tilbage med en meget forkert fornemmelse.
Min medicin var ikke lagt ind på serveren, så jeg måtte ringe igen næste morgen og det samme skete igen, 5 gange hallo, men denne gang spurgte jeg hvad personen hed og hvad hun var, det viste sig at være en social og sundheds assistent, jeg troede jeg havde ringet forkert til plejehjemmet, for jeg har aldrig i mine mange år stødt på en ssa hos en læge, kun på et plejehjem.
Jeg sagde at jeg ville gerne bede om at få min medicin og at det skulle lægges ud på serveren, til det fik jeg svaret, ja hvis jeg gider, jeg sagde undskyld men hvad mener du, (ssa) svarede jeg synes du får meget medicin, derfor har jeg fjernet det, jeg sagde det må du da ikke, når det er noget min gamle læge har lagt ud til mig, det var ssa ligeglad med og hun syntes jeg virkede aggressiv, jeg undskyld men hvad mener du, jeg har da hele tiden talt pænt til dig og kun bedt om at få min medicin ud på serveren, jeg nåede ikke længere end og kun, så blev jeg afbrudt af ssa og hun spurgte om hvilken medicin det drejede sig om, jeg sagde pænt, det har jeg da lige fortalt dig, så blev jeg afbrudt igen, ssa hvor jeg skulle have medicinen hen, så sagde jeg roligt og med bestemt stemme, er du sød at lade være med at afbryde mig hele tide og lade mig tale færdig.
Ssa, nu var jeg truende og meget aggressiv, jeg valgte pænt at sige at jeg ringer i morgen.
Dagen efter, der var det en sygeplejerske der tog telefonen og der var der ingen problemer og jeg fik min medicin med det samme, men jeg kunne dog hører ssa i baggrunden svine andre borger til, på samme måde som jeg var dagen før.

Nu spørg jeg, når jeg allerede har haft så mange problemer og ballade med personalet og det meste af det personale som startede på klinikken til at starte med, er allerede udskiftet med undtagelse af ssa, gør jeg så ikke klogest i at skifte læge ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 9 oktober, 2020, 06:40

    Jeg har mødt en social og sundheds assistent hos min læge. Alt fungerede som det burde.
    Men den behandling du er udsat for ville jeg bestemt ikke finde mig i. Men man kan jo ikke gøre andet end skifte læge.
    Det hele lyder dog noget besynderligt, jeg ville ringe på en anden tid og spørge om meningen med den behandling. Hvordan og hvornår man kunne ringe. Og om personalet havde ret til at fjerne den medicin man havde recept på. Lægen bør da have det at vide.

    Jeg har faktisk prøvet at tale med en person, hvor jeg hele tiden følte vi blev afbrudt. Jeg ved ikke om der findes et samtalesystem der fungerer så fjollet.

  • Indstillinger

    Jeg synes man bliver behandlet mærkeligt engang imellem. Jeg ringede og bestilte min blodtryksmedicin. Da jeg kom ind på apoteket var der ikke bestilt noget.
    Jeg ringede igen og sagde jeg havde været på apoteket og der var ikke bestilt noget medicin. Jeg tog på apoteket igen. Jeg plejede at få 100 tabletter af gangen. Der var bestilt 30 stk. Apotekeren sagde det havde de slet ikke hjemme, det var alt for dyrt. Han kunne se jeg plejede at få 100 stk, så det fik jeg. Jeg skulle ringe til min læge næste morgen og fortælle ham det.
    Næste gang jeg bestilte sagde jeg, at det ikke skulle være 30 stk og at det skulle være mit sædvanlige medicin. Jeg fortalte, hvad jeg havde været udsat for. Hun ville rette det i mine papirer.
    Jeg spekulerer på om jeg er blevet forvekslet med en anden. Det føles slet ikke rart.

Log in eller Registrér for at kommentere.