Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Blodtryksmedicin og bivirkning

15678911»

Kommentarer

  • Min blodtryksmedicin er sat ned. Noget jeg selv har indført. Jeg kan simpelthen ikke tåle at få ret meget medicin. Jo ældre jeg bliver, jo mindre tåler jeg.
    Jeg får 5 mg amlodipin KRKA. Så drikker jeg 3 dl rødebedesaft fordelt på to gange om dagen. Min læge siger: Bliv ved med det.
    Mit blodtryk ligger på ca 145/92. Lidt op og lidt ned. Det er jeg tilfreds med. Amlodipin KRKA, tjae lykken er det ikke. Jeg hoster en smule, men ikke slemt. Så er der et par andre små bivirkninger, men de er da til at udholde.

    Det er lidt underligt at sidde her og læse hvad der er skrevet gennem tiden. Mange ting havde jeg glemt, men husker det nu jeg læser det. Jeg indrømmer, jeg er bitter på et par "læger", jeg havde nogle forfærdelige år, fordi de anede for lidt og forstod ikke noget.
    Et par vagtlæger kunne jeg også give et spark.
    Især en, som sagde til mig i telefonen: Jeg kan høre du ikke er syg. Jeg tog til min læge efter helligdagene, jeg havde lungebetændelse.
    Men min nuværende læge er jeg meget glad for og hans kollega er også en god læge. Så de findes. Bare de holder til jobbet, for jeg tror det er ret hårdt i dag.

  • Har været træt og slap i flere år og været til undersøgelse hos henholdsvis læge og sygehus flere gange. Sinus er ødelagt måske pga betablokkere som jeg har taget i mange år pga for højt blodtryk. Tager nu kun losartan.
    Er kanditat til en pacemaker, men først til marts/april 2021.
    En holdet undersøgelse viste, at min puls om natten var 40. Og havde ingen hjerteslag in2 sekunder. Jeg er 76 år og er meget bekymret over den lange ventetid. Jeg hører gerne om andres erfaringer.

Log in eller Registrér for at kommentere.