Hjem Sind og psyke Angst

Generaliseret angst

Til jer med Generaliseret angst
Hvordan klarer i jer igennem dagen, og hvordan reagere jeres krop altså med symptomer?
Jeg har haft angst siden 1999 fået div medicin, det virkede ikke på mig.
I perioder har jeg det også godt, og tør at leve livet.
Men hold kæft det er hårdt når jeg så kommer i den periode jeg har været i, i rigtig lang tid
Svimmel, tørstig, summer i skulder og hånd, den følelses vi havde som børn når vi glæde os til div ting og sager, bare på den dårlige måde.
Jeg spænder helt vildt op, skulderne sidder oppe ved ørene, jeg spænder mine fødder, som en sugekop mod gulvet.
Har ellers lige været inde i en god periode:-o) jeg går til Psykoterapeutisk behandling og i Torsdags fortalte jeg Anette som hun hedder, at jeg havde haft en god periode.
Hun spurgte hvad jeg gjorde? jeg fortalte at jeg prøver at flytte fokus og jeg have fået nogen gode fif af en lydbog (Grib livet slip angsten) Pia Callesen. så lang så godt vi talte videre og hun roste mig, og inden vi slutter at, sagde hun at jeg skulle være forbedret på at man godt kunne falde tilbage :-o (
Fredag morgen ramte jeg bunde igen og sådan har det været siden 17/4

Kommentarer

  • Corona har fandme heller ikke hjulpet da. Jeg troede jeg blev sindssyg på et tidspunkt.

  • Uha kender det godt har også generaliseret angst - har fået Lyrica mod dette og er trappet ud simpel 150 mg til natten nu sidder jeg med SÅ mange symptomer at jeg er ved at brække mig - angst så voldsom at det er uudholdelig - jeg er så bange flere gange om dagen og træt træt træt - så føler med dig og nej corona hjælper ikke

  • jeg bruger min sports til at dæmpe min angst. Hvis tanker pludselig opstår laver jeg nogle øvelser med mine finger som at dele dem fra hinanden. Hvor det kræver at jeg koncentrer mig. Eller også siger jeg nogle rim med ord jeg godt kan lide. Altså prøver at ligge fokus et andet sted.

  • Kender det godt, men kender ikke en løsning.

    Nogle - faktisk de fleste dage kan jeg slet ikke andet end ligge / sidde i min sofa. Nogle dage så slemt at det er virkeligt en udfordring blot at gå på toilettet, tage et bad, eller koge et æg at spise.

    Nu med Corona, er online supermarkeder heldigvis blevet vældigt populære, så der er næsten ingen til at skulle ud - udover her til jul hjem til min forældre.

    Men det plejer nu at gå. Jeg bilder mig selv ind at når det er mørkt når vi kommer og mørkt når vi går, så ligger de ikke så meget mærke til om jeg ser syg ud, fx med røde øjne, eller har tabt mig meget.

    Men angst gør også at man sover elendigt om natten, mange nætter får jeg kun sover 3-4 timer, á 1 times varighed - og måske 1 time om eftermiddagen.

    Typisk er mig og min bror jeg til juleaften sådan var 5-6 timer om aftenen - fra kl typisk 16-17 til ca 22-23, afhæning af hvordan snakken går osv ;), og det er virkelig ekstremt krævende.

    Jeg sover i al fald godt når jeg først kommer hjem (min bror kører bilen).

    Nu har jeg bare som et forsøg forsøgt mig med at købe fiskeolie, bare for at se om det skulle gavne noget - nok ikke på angsten, om ikke andet så på energien .

Log in eller Registrér for at kommentere.