Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bedste D3 Vitaminer

Redigeret 2 marts, 2015, 07:35 i Vitaminer og mineraler
Jeg er på udkig efter nogle kraftige D3 vitaminer. De stærkeste jeg har fundet er med 10.000iu...dvs 250UG.

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=240

Men hvad er jeres erfaringer med sådan høje doser ?
Kan se at man i DK ikke sælger højere end 90mcg dvs 3600iu eller 90UG....er det super meget skadeligt ?

På producentest hjemmeside anbefales der 1 piller per dag.


På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Hilfiger76

    Har aldrig hørt om disse kapsler før - hvem laver dem og hvor bliver de produceret? ... men umiddelbart synes jeg, at dosis virker lidt overdreven. Er bange for at det vil være lidt spild af penge. Here's why: Når man indtager føde/vitaminer så har maden en begrænset transittid i tyndtarmen, dvs. en begrænset opholdstid i tyndtarmen, hvor optagelsen kan finde sted. Ved så store mængder kunne jeg godt frygte, at det meste blot bliver skyllet ud i toilettet, fordi det ikke når at blive optaget. Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men det er hvad jeg forestiller mig ud fra min farmaceutiske viden...

    Jeg har kun prøvet D-pearls 38 µg som jeg tager en af om dagen her i vintertiden og det har jeg gjort siden oktober. Jeg har lige fået foretaget blodanalyse, og jeg fik at vide, at mit D-vitamin niveaue lå lige hvor den skulle. Du kan bruge mine erfaringer som reference.

    D-pearls er rimelige billige og kan findes de fleste steder. De bliver også lavet i Danmark, så det betragter jeg som et kvalitetsstempel.

    Håber mit svar kan bruges.

    Mvh Martin
  • Indstillinger
    Jeg har lige fået dem i flydende form - 3 dråber dagligt. Der står noget med 300.000 på den lille bitte 10 ml flaske - er det meget?

    I følge lægen er det, pga mit tal var 13 men burde snarere være 113... Derfor høj dosis...
  • Indstillinger
    marymannimarymanni
    Redigeret 23 august, 2020, 05:28

    Bedste D3 Vitaminer - https://weightworld.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.