Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sitren i penis

Redigeret 20 marts, 2014, 07:59 i Åben debat for mænd
Jeg er en mand på 33 og her de sidste par dage har jeg oplevede at der oprtæder en form for sitren i penis skaftet.
Det mærkes som det er inde i selve skaftet. Det sitre i ca. 1 sekund og så er der en pause på ca. 1-2 sekunder. Det er ikke forbundet med smerte, men jeg er urolig over hvad det er.
Jeg har ikke problemer med vandledning eller erektion.
Jeg kan bedst beskrive det som en følelse af en summen i penis eller i den del af skaftet der går ind i selve kroppen.
Håber på nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen
ulven33

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Har præcis samme problem. Fandt du ud af hvad der var galt?

    Vh
  • Indstillinger
    Hejsa jeg havde samme problem for et års tid siden var ved at drive mig til vanvid og ingen læger kunne hjælpe.. det gik dog over igen, tror det hang lidt sammen med at jeg onanerede for meget, det hjælper meget at putte elastikken fra boxershorts / underhylere under bollerne og sådan lidt stramt altså mens man har dem på, bare vip elastikken ned under bollerne så stopper sitren efter et stykke tid, og man kan sove. håber det hjælper lidt på jeres problem ;o) mvh leif
  • Indstillinger
    Jeg har i ca. to uger nu oplevet samme problem med den vibrerende/sitrende fornemmelse - UDEN andre symptomer (som fx smerte, føleforstyrrelser, potensproblemer). Det kan tilsyneladende være et ret komplekst problem. På dette forum ( http://www.medhelp.org/posts/Mens-Healt ... 966?page=1 ) er der megen nyttig information. Mange bliver (indledningsvis) fejldiagnosticeret med prostatitis, men det lader til i de fleste tilfælde at være et vildskud, medmindre man samtidig har andre og mere sikre symptomer herpå. Selv om symptomerne (vibrationerne/spasmerne) tilsyneladende kun har at gøre med den dorsale gren af Pudendal-nerven, kan problemet ligge et hvilket som helst sted mellem nervernes udspring i lænden/korsbenet og penis. Det kan være korsbenet, der ikke sidder rigtigt - det kan være følger af Piriformis-syndrom (nerverne løber tæt op ad Piriformis-muskelen) - det kan være for stram bækkenbund. Prøv at google "pudendal nerve entrapment". Hvis nerven er direkte klemt, vil der ofte også være smerter (fx i bækkenbunden) eller evt. føleforstyrrelser og manglende kontrol over blære/endetarm. Det kan altsammen skyldes dårlig holdning generelt eller fx at man sidder/cykler for meget. Inden man begynder for meget udstrækning af fx Piriformis på egen hånd, er det nok en god idé at se en kiropraktor først (og dernæst en fysioterapeut). Hvis nerven er klemt og derfor ikke kan glide under udstrækning, kan man i værste fald komme til at lave strækskader på den. I bækkenbunden kan nerven også blive irriteret/klemt, hvis man laver for intensive knibeøvelser (gælder både mænd og kvinder). Pudendal-nerven udspringer ved S2-S4, og Iskiasnerven udspringer ved L4-S3, så der er et "overlap", og de løber sammen gennem bækkenet og forbi Piriformis - og de mange forgreninger gør det ikke mindre kompliceret at finde ud af, præcis hvor problemet er. Lær korrekt holdning (det er vigtigere, end man måske lige tror), vær opmærksom på at udføre øvelser korrekt - og lav de øvelser, der er rigtige for dig. Lær at slappe af i bækkenbunden. Selvfølgelig kan det "bare" være mere lokal irritation af nerven (fx for meget onani) eller irritation af nerven, hvor den løber under skambenet - men det lader ikke til at være de mest typiske tilfælde. Der skal kyndige professionelle til at udrede det her!
  • Indstillinger

    Hej fandt du ud af hvad der var galt?

  • Indstillinger

    Jeg har samme problem. Men det er kun nogen gange. Jeg kan fremkalde det ved at daske på penis. Det føles som om det snurrer gennem urinrøret, og nogen gange kan jeg mærke det nede i benet. Jeg har ingen problemer med hverken urin, erektion eller noget.

    Det er muligt jeg skal til lægen en tur.

  • Indstillinger

    Jeg har problemer men en sovende fornemmelse der starter op af dagen i venstre balle. Senere er trækker den sovende fornemmelse ned i mellem kødet og op i penis. Det kan ind imellem gøre ondt.

    Jeg er begyndt at få behandlinger hos en ostiopat i Aarhus. Det har hjulpet lidt. Ostiopaten mener symtomer kommer fordi pudendal nerven er klemt. Jeg kan anbefale at søge hjælp hos en ostiopat hvis du har samme symptomer

  • Indstillinger
    SterlingSterling
    Redigeret 24 december, 2022, 09:12
Log in eller Registrér for at kommentere.