Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overvejelser omkring ansigtsløft

Hej, jeg er i løbet af de seneste måneder begyndt at overveje at få lavet et ansigtsløft, da jeg efterhånden synes jeg ser ældre ud end jeg egentlig gerne ville. Jeg er derfor begyndt at overveje en operation, der kan give mig et ansigtsløft.
Men jeg synes det er en stor beslutning, og jeg vil derfor høre om der er nogle herinde, som har erfaringer med at få lavet ansigtsløft? Mest i forhold til hvordan det var at skulle opereres og ligeledes om I blev glade for resultatet.
Jeg håber at høre fra nogle af jer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Katrine.
    Jeg har selv stået i samme situation som dig, men jeg synes at en operation var lidt for stor. Jeg valgte derfor at få lavet en botox behandling, der kunne fjerne de tydeligste af mine rynker. Jeg synes det var rarere at få lavet en behandling med botox, da det ikke virker lige så voldsomt som en operation.

    Har du overvejet at få botox, i stedet for et ansigtsløft?
  • Indstillinger

    Ved slet ikke om jeg tør få botox?udsætter det,og prøver nogen andre ting indtil videre,men ender nok der siden det går mig,så meget på med de rynker jeg har fået,og ja,de forsvinder jo,nok ikke på magisk vis de bliver værre hvis jeg intet gør,som rent faktisk har en effekt har ikke haft det fedeste liv er sgu ikke klar til rynker:/

  • Indstillinger

    Botox skulle også kunne gøre det. Nu ved jeg ikke lige hvordan det ser ud for dig, men en operation er ikke uden risiko. Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med en læge, og en d r kan lave Botox, og tage beslutningen derfra

  • Indstillinger

    Er der ikke produkter der skulle kunne stramme huden op efterhånden uden brug af hverken ansigtsløft eller botox? Synes jeg havde hørt om et produkt der kunne hjælpe dertil. Måske værd at kigge efter?

  • Indstillinger
    Redigeret 30 juli, 2020, 11:34

    Hej Kathrine,

    Det er en større beslutning og kan godt forstå du gerne vil høre om andres erfaringer inden du får et ansigtsløft. Jeg har ikke selv erfaring med Botox, men har mange veninder som har fået det lavet, primært for rynkereduceringer og de fleste har været tilfredse med resultatet.

    Tror også det kommer an på hvor stor en behandling der er brug for. Det kan være svært for dig og for andre at vurdere. :-)

    Jeg ved at en klinik der hedder N'AGE kan give dig troværdig information omkring en behandling. Jeg har to veninder som har brugt dem før og de skulle være rigtig søde. Du kan læse om myter, bivirkninger, fordele osv. på deres hjemmeside (https://nage.dk/behandling/rynkebehandling/botox/)

Log in eller Registrér for at kommentere.