Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

Farligt at droppe kolesterolsænkende medicin

2»

Kommentarer

  • Nu er det efterhånden mange år siden jeg stoppede med kolesterolmedicin. Jeg lever endnu. Min mening er den "medicin" kun er en pengemaskine. Den gør mennesker syge. Jeg ved der er kommet noget nyt der skulle have færre bivirkninger. Det får min bror nu, jeg skal under ingen omstændigheder have den slags "medicin" mere. Jeg tror den skader mere end den gavner.
    Stop af bivirkninger, for mig forsvandt de fleste hurtigt undtagen en. Jeg har hørt fra andre at der kan gå meget lang tid.

    Jeg vil sige det rent ud, jeg er rasende over nogle læger ikke tager bivirkninger alvorligt.

    "3.500 danskere dør hvert år af medicin
    Næst efter kræft og hjertesygdomme er lægemidler den tredjestørste dræber i Danmark, viser ny beregning."

    Jeg er en af dem, der undslap med nød og næppe. Kun fordi jeg tabte tilliden til min daværende læge og fik hjælp af en anden.

  • Jeg læser dette: Brug af statin har ofte været diskuteret i lægekredse. Især blev læger tilbageholdende med receptblokken efter et klinisk forsøg i 2006 viste, at statinbehandling var forbundet med en ikke ubetydelig forhøjet risiko for hjerneblødninger.

    Så ændrede man igen mening. Nu er der ingen risiko. ??

    Tjae, min veninde tog kolesterolmedicin og døde efter et par hjerneblødninger. Min bror der også får kolesterolmedicin har lige haft en lille hjerneblødning.

    Men naturligvis er det ikke bevis for noget som helst. Jeg undrer mig bare.

Log in eller Registrér for at kommentere.