Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsomme stik i hjertet

Da jeg var mindre fik jeg nogle gange nogle stik i hjertet, det varet kun ca. 5-6 sek. Jeg fik det nok 1-3 gange om ugen, efter stikkene var det som om det aldrig var sket. Vi opsøgt lægen men de kunne ikke finde noget. Der begyndte at gå længe tid imellem dem, nu er det flere år siden, og det kommer stadig en gang imellem.
Der kan gå flere måneder imellem dem nu, men for 2 dage siden fik jeg det igen. Det var meget mere voldsomt end de andre og det varet nok i halvandet minut. Det var som om der blev stukket en kniv i hjerte på mig. jeg kunne næsten ikke få vejret, hvilken jeg godt kunne de andre gange det er sket. jeg kunne heller ikke rejse mig op, jeg faldt bare sammen og kunne ikke komme op, og det skete hellere ikke de andre gange.
Men mit spørgsmål er så om jeg skal fortælle mine forælder om det og opsøge lægen eller om der ikke er grund til det. Der er sikkert ikke noget galt, men alligevel blev jeg ret bange. Er der andre der har oplevet noget lignende?

Kommentarer

  • Indstillinger

    Det ser ud til, at det er noget, der rammer især børn og unge mennesker, der i øvrigt er raske, og fælles for nogle af os har været, at det ramte os under cykelture. De fleste, der går til læge med det, får ikke noget svar på, hvad det skyldes.

    Der er mange andre steder, men i ovenstående tråd er der i hvert fald givet nogle forsøg på forklaring.

    Du spørger, om vi synes, at du skal fortælle dine forældre det.

    Ja, det synes jeg da bestemt, at du skal. Der er ingen grund til at gå alene med den slags problemer. Og familien er jo de nærmeste til at lytte til én. Hvis jeg var din mor, ville jeg da være ked af, hvis du ikke betroede dig til mig om den slags ting. Om du skal til læge er derimod en anden sag. Som du kan se, er der mange der har prøvet at gå til læge med samme slags problemer, og det lader ikke til, at nogen er blevet hjulpet.

  • Indstillinger

    I gamle dage, i min barndom og ungdom fik jeg sidestik. Det var almindelig kendt man kunne få sidestik. Du kan læse om det her.
    Der skrives dog: Sidesting er et hyppigt problem, når du ikke er i god form, men det aftager hurtigt, jo bedre ens form bliver."
    Det er noget vrøvl efter min mening. Jeg var i god form. Det er jeg ikke i dag og jeg har aldrig sidestik mere. Det forsvandt helt. Så jeg tror ikke grunden er den.
    https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/knogler-muskler-og-led/sygdomme/sportsmedicin/sidesting-eller-sidestik/

  • Indstillinger

    Det lyder godt nok som en ubehagelig følelse. Har prøvet noget lignende det du beskriver men, slet ikke så voldsomt som flere minutter. Det var bare et par sekunder. Nogle gange når jeg nyser føles det som om at jeg får en blodprop i underarmene.

Log in eller Registrér for at kommentere.