Hjem Sind og psyke Angst

Angst og ekstra systoler????????????

TimmolsTimmols
Redigeret 12 maj, 2020, 12:51 i Angst

Indlægget er slettet af redaktionen, da det havde karakter af spam.

Netdoktors redaktion, 12.05.2020

Kommentarer

  • De der ekstrasystoler kan være meget generende, jeg ved det for jeg har perioder hvor de kommer ofte, typisk i perioder hvor jeg er stresset og ligger og skal til at sove.

    Faktisk har jeg haft dem så mange gange at jeg kan fremprovokere det på kommando, mere eller mindre, bare ved at tænke på bestemte ting.

    Det føles præcis som du beskriver, og det er rigtigt at du hopper et pulsslag over, men det er slet ikke farligt. For det du mærker som puls på en pulsåre, er bare den bølge (eller tsunami, det giver et lidt bedre omend temmelig overdrevet billede) som hjertets venstre hovedkammer laver når det pumper blodet ud i pulsårene. Når du så får en ekstrasystole så kan du i nogle tilfælde opleve, at en bølgedal møder en bølgetop, og så føles det som om det ikke er nogen puls. Men dit blod flyder stadig rundt i kroppen som det skal, og dit hjerte retter selv ind efter hvor meget blod der skal pumpes ud i hvert hjerteslag. Så kom der for lidt blodt ud ved 1 hjerteslag fordi det slag kom for tidligt, så vil der være tilsvarende mere blod der pumpes ud ved det næste.

    Derfor bliver du heller ikke dårlig.

    Hvis du havde en hjertesygdom, vil dit hjerte oftest blive større fordi det skal arbejde mere. Den slags kan let ses på EKG som det du fik lavet. Og dit EKG var helt normalt.

    De unge sportsudøvere som man nogle gange hører om falder om, og som du sikkert har i baghovedet, får netop kun problemer fordi de dyrker motion hvor pulsen kommer op på nær max. -i kombination med at de har en sjælden gendefekt der gør at det kan få hjertet til at stoppe npr det presses max. Disse danske familier er stort set kendte for lægerne allerede. Almindelig lunte-idræt er på den anden side helt ufarligt. Det er derfor håndboldtræneren Anja Andersen blev træner istedet for spiller, det sidste kunne hendes hjerte ikke holde til. Men det kunne de altså se på EKG, og husk at dit derimod er helt normalt.

    Jeg vil anbefale dig at du får noget samtalebehandling for din angst ved en psykolog. De nye metoder er meget effektive til angstbehandling.

    Du kan også sidde hjemme, fx sammen med en du er tryg ved, og fremprovokere ekstrasystolerne ved fx at tænke på noget der stresser dig eller gør dig bange. -Tænk herefter på noget rigtig dejligt hvor du følte dig helt tryg, koncentrér dig så du går helt ind i følelsen. Så vil du se, at du kan få dine ekstrasystoler til at gå væk igen.

    Det er en spøjs og lidt ubehagelig følelse, de ekstrasystoler, men som du har fået af vide af hjertelægen altså helt ufarlige.

  • Undskyld, men forklar os lige, hvordan dette hænger sammen:

    Den 20. februar postede en person med brugernavnet Timmols et indlæg, hvor du, Timmols fortæller, at du er en ung mand på 23 med meget modgang, og symptomer, der kunne tyde på depression.

    Den 21. februar er der så et nyt indlæg, hvor du, Timmols, fortæller, at du er en 27-årig gravid kvinde, der lider af ekstrasystoler og angst.

    Jeg har aldrig – i den tid, jeg har deltaget i debatterne her på Netdoktor – været ude for noget lignende!

    Er det Netdoktor selv, der forsøger at puste liv i debatterne med fiktive historier, efter meget lang tid med indlæg, der mest handler om penis-forlængelser, eller hvad foregår der?

  • Hej Kameliadamen

    Det må du nok sige. Det er vidst en, der bare vil gøre sig interessant.

  • Ja, måske!

    Det er også mærkeligt, at Netdoktor-brugeren med brugernavnet etlistr i begge tilfælde har lagt svar på næsten med det samme: Den ene gang to minutter efter at spørgsmålet er lagt på, og den anden gang 3 minutter efter. Mystisk!

    P.S. Persille, jeg har set de pæne ord, du skrev til mig. Tak skal du have!

  • Hej Timmols og etlistr

    Jeg havde forventet, at der ville komme en forklaring på, hvordan du, Timmols, både kan være en ung mand på 23 år og en gravid kvinde på 27 år!

    Og derudover kunne det være interessant at få en forklaring på, hvordan du, etlistr, bærer dig ad med at lægge svar på, kun 2-3 minutter efter, at spørgsmålene er lagt på. Hvis det kun var sket én gang, kunne man måske forstå det og forklare det med, at du er meget hurtig til at skrive, men to gange?

    Jeg ser frem til at få en forklaring.

    Kameliadamen

  • Ha Ha . Der er ingen tvivl om at det er Netdoktor.dk der vil sparke gang i Debatten. De har lavet indlægene i forvejen og så poster de dem med et par minutters mellemrum.

  • Hej Karl

    Ja, det er nærliggende at tro, at det er sådan, det hænger sammen.

    Jeg bringer lige et link til den tråd, hvor Timmols er en ung mand på 23:

    https://debat.netdoktor.dk/discussion/36430/i-tvivl-om-depression

    Mange hilsner

    Kameliadamen

  • Ja den er god nok. Timmols kan sikkert nå at skifte køn mange gange endnu :-). Godt iagttaget i øvrigt

    Hilsen Karl

  • Kære Netdoktors brugere

    Her på Netdoktors redaktion kan vi godt forstå jeres undren over de to indlæg fra Timmols. Vi undrer os også, når vi læser dem.

    Normalt ønsker spambrugere at sælge noget eller få trafik til en hjemmeside, og har derfor altid links i deres indlæg. Det er første gang, vi har set denne slags ’spam’ med lange indlæg, der virker reelle. Vi har vi undersøgt mailadressen bag profilen, og den peger på, at der er tale om spam. Vi har derfor valgt at slette de to nævnte indlæg fra Timmols.

    Vi gennemgår jævnligt vores debatter for spam, og disse to indlæg har simpelthen sneget sig under radaren. Derfor stort tak for at gøre os opmærksomme på dem - godt opdaget, Kameliadamen1!

    Vi er rigtig glade for debatterne og ønsker, at brugerne skal have gode oplevelser herinde. Vi ved, at mange får hjælp, vejledning og opmuntrende ord fra andre brugere, og sådan skal det blive ved med at være. Derfor vil vi gøre hvad vi kan for at fjerne spam, falske brugere og andet, som kan give en dårlig oplevelse.

    For god ordens skyld vil jeg blot slå fast: Netdoktor laver ikke opslag i debatten under falsk navn. Hvis vi skriver indlæg, er det med Netdoktor som tydelig afsender.

    Vi er glade for, at vi har observante brugere i debatten, som reagerer, når noget ser forkert ud. Opdager I noget, som I ikke mener hører til i debatten, er I meget velkomne til at kontakte os på redaktionen: redaktionen@netdoktor.dk

    Mange hilsener fra

    Christine, Netdoktors redaktion

Log in eller Registrér for at kommentere.