Hjem Søvn Søvn, søvnbesvær og sovemedicin

Vågner op i chok tilstand-agtigt

Hej ND-Brugere.


Jeg ved ikke hvad det er, men.


Kort beskrivelse:


Nogle gange når jeg sover vågner jeg pludseligt op med en følelse i at min hjerte er stoppet/tomhed i brystet-agtigt. Og når jeg prøver at berolige mig selv og får mig til at falde i søvn gentager det sig ca. 5-6 gange inden jeg falder i søvn. Det giver mig et chok hvergang. Får også åndenød-agtigt følelse men trækker fint vejret.

Og når jeg er vågnet kan jeg stadig tænke på det om det vil ske igen i aften.

Det er ikke den samme følelse man får lige inden man falder i søvn og giver en ryk med arm/ben. Og ikke angst-ligende.

Sker ofte 1-2 timer efter jeg er faldet i søvn.

Jeg har lav kalium som jeg tager medicin (6 stk kaleorid tabletter) for. Og har ingen idé om det kan skylde det. Har en kalium på 3.0 hvilket er for lavt. (26.05.19)


Er ikke-ryger/drikker.


Hjælp! Driver mig til vanvid da jeg ikke kan falde i søvn efrerfølgende!

Kommentarer

  • Jeg har haft præcis det samme og jeg havde det cirka i 3 måneder inden det gik væk det er et rent helvede du må bare vente og se nogle gange hjalp det mig at spise pizza eller anden form for junk food ved ikke hvorfor men det gjorde det bare held og lykke med det :)

  • Jeg vågner ofte med en lignende følelse. Du kan eventuelt læse min beskrivelse her på siden hvis du søger på “natlige anfald”. Desværre er jeg ikke kommet en forklaring nærmere så jeg kan ikke engang give dig et godt svar eller råd! Men kunne håbe på at nogen har erfaring med noget lignende.

  • er i blevet klogere ? Har præcis samme symptomer !

Log in eller Registrér for at kommentere.