Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bør jeg blive scannet?

Hej med jer
Jeg er en mand i slutningen af 40'erne, og jeg er pludselig begyndt at besvime. Det er aldrig tidligere sket i mit liv, og nu er det sket to gange inden for kort tid uden nogen egentlig grund.

Min læge tog en masse blodprøver og jeg fik også en EKG, men ingen af undersøgelserne viste nogen form for sygdom. Jeg har spurgt min læge om det kan være noget med hjernen og ikke hjertet, men min læge mener ikke, at der er grund til at undersøge det yderligere. Det er jo en 'normal' lidelse at besvime...

Jeg er lidt bekymret, da jeg ikke synes det er normalt for mig. Hvad ville I gøre. Skal jeg insistere på at få en MR scanning?

Bedste hilsner
Jesper

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 2 april, 2020, 08:01

    Hej
    Kan det berolige dig lidt, når jeg fortæller at jeg en dag pludseligt følte mig underlig tilpas og derefter vågnede op på gulvet. Jeg var besvimet uden videre. Blodtrykket kan falde hurtigt, der behøver ikke at være nogen farlig grund. Det var første gang i 30 år jeg besvimede. Inden da må jeg indrømme, jeg havde prøvet at besvime flere gange.

    Det kan være der ikke sker mere. Men hvis det bliver ved, så er det naturligvis noget andet. Har nogen set dig besvime. Har du haft kramper, medens du var "væk".
    Dengang jeg besvimede oftere havde jeg epilepsi. Jeg fik hjernen undersøgt. Der blev ikke gjort noget, det forsvandt af sig selv.
    Husker du at drikke vand. ?

    Tager du noget medicin. ? For så kan det have skylden.

  • Indstillinger

    Hej Persille
    Tak for dit svar. Nej, jeg havde en kramper eller noget i den dur. Jeg lå bare helt stille. Jeg er selv begyndt at tænke over det med væskebalancen. Jeg er nemlig ikke altid god til at få drukket nok i løbet af dagen.
    God dag
    BH Jesper

  • Indstillinger

    Sjovt nok, det anede mig, det med at drikke vand.

  • Indstillinger
    Redigeret 8 april, 2020, 08:25

    Jeg fandt i øvrigt en meget god artikel om besvimelse her

  • Indstillinger

    Hej Jesper. Jeg har haft problemet i 2 perioder. Begge gange var mit blodtryk for lavt. Første periode var som barn. Jeg stjal køkkensalt fra vores saltbøsse. Min mor lod mig gøre det, iget hun tænkte, at jeg nok manglede salt. Næste periode som voksen fik jeg tjekket blodtrykket. 60/90. Da vi fik blodtrykket på plads, var der ikke flere besvimelser. Hilsen Denise

  • Indstillinger

    Ja drik alt i kan gg

Log in eller Registrér for at kommentere.