Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Konstant propper i ørerne

Har døjet med propper i ørerne i cirka 3 år , har vært hos læge og ørelæge de siger mine øre ikke fejler noget og den ene ørelæge sagde til mig at det var noget jeg bildte mig selv ind i at der er propper. gøre noget sjovt med kæben når jeg vil ha propperne til at forsvinde men de kommer tilbage efter 1 til 2 minutter

håber der er andre som har samme problem

Kommentarer

  • persille1persille1
    Redigeret 6 april, 2020, 16:56

    Den besked fik jeg også i flere år indtil jeg fandt en ældre ørelæge, som efter at have undersøgt mig sagde, det var infiltrationer i kæben og omkring ørerne.
    Ærlig talt var det nogle hårde år indtil jeg vidste, hvad der var galt. Hjælp fik man jo ikke.
    Jeg fik en henvisning til en fysioterapeut, som først studsede lidt, men hun fik fjernet "propperne" ved massage. Desværre er hun stoppet og den næste kunne ikke klare det, for det kommer jo igen efter et godt stykke tid på grund af jeg spænder.
    Min tandlæge sagde til mig, jeg ikke kunne undgå spændinger på grund af min kæbes bygning.
    Så nu kunne jeg godt bruge en dygtig fysioterapeut igen. Jeg håber, når vi nu igen kan færdes, at ham jeg har fundet også kan klare min kæbe, som han klarer min lænd.
    Jeg må selv give mig noget massage i denne tid.
    Det er sørgeligt at læger i vore dage, når de ikke kender årsagen, mener det er indbildning.

  • Tak for dit hurtige svar. Og ja det er virkelig sørgeligt at der intet hjælp er at hente og man føler sig dum når man bliver ved med at be om hjælp til det. Men jeg ville prøve fysioterapeut med det samme de åbner igen og håber det kan hjælpe mig.

    endnu engang tak!

  • persille1persille1
    Redigeret 8 april, 2020, 05:43

    Ja, du har ret i man føler sig dum. Men jeg har oplevet så meget, at jeg nu mener det er lægen, der har skylden.
    Der skal en god massage til omkring ørerne og hele kæben. Jeg vil ønske for dig det vil hjælpe, som det hjalp mig. Det er jeg også sikker på det vil , såfremt årsagen er den samme. Men, som sagt, den næste var ikke dygtig nok, så jeg må finde en ny.
    Du kan prøve at give dig selv massage. Det gør jeg. Jeg lukker munden lidt op, for det slapper af, medens man masserer.

Log in eller Registrér for at kommentere.