Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Jeg føler mig forkert af at have haft 12 sexpartnere.

Redigeret 18 juni, 2016, 10:14 i Åben debat om sex
Jeg er en pige på 19 år jeg har haft 12 sexpartenere. Jeg har haft en den sammen kæreste nu i et år men fordi jeg har været sammen med det antal jeg har været sammen med har jeg følt mig ulækker og billig. Jeg ved hvor hurtigt nogle bliver stemplet som billig og er så bange for at jeg også bliver det. Jeg ved jeg burde være ligeglad og at det ikke definere en som person. Men jeg tænker så meget over ting og er så nervøs for om jeg har ødelagt mit liv, kan man vel sige, fordi jeg har været sammen med det antal jeg nu har. Min kæreste føler sig forkert fordi han ikke har været sammen med mange og siger til ham at det skal han overhovedet ikke føle. Men jeg føler også at han ikke stoler på mig og det vel også fordi jeg har overtænkt det så meget selv og er bange for at jeg bare er sådan, en billlig tøs, som nogle siger. Men gider bare ikke have den tankegang for føler også at jeg ikke er sådan. Men vil gerne have hjælp til at acceptere det og ikke føle at jeg ikke fortjener en kæreste og lære at det ikke definere mig som person.

Det lyder sikkert også underligt at jeg spørger til råds når det lyder som om jeg godt selv ved at det ikke burde være et problem, men lytter ikke til mig selv, det lidt mit problem.

Hilsen pige der overtænker alt ;(

Kommentarer

  • For nogle år siden, ville man nok mene, at det måske var et voldsomt antal, men sådan tror jeg faktisk slet ikke man tænker i dag.

    Jeg ser to ting i det, du her skriver:

    For det første, at du bekymrer dig om, at "folk" vil tænke, at du er billig. Ja men så skal "folk" jo først have det at vide, og som sådan er det jo ikke en pligt at underholde alle og en hver om det emne. Det rager ganske enkelt ikke andre.

    For det andet, at din kæreste ikke har haft helt så mange som dig. Men - hvis I ellers er glade for hinanden og I er gode for hinanden, så burde det vel være godt nok.

    Ja, du har haft en del partnere, men det kan du jo aldrig ændre på, hvorfor du må overbevise dig selv om, at du altså havde det behov for at finde dig til rette. Din kærestes behov for den slags var så mindre - og så er den ikke længere.

    Jeg er helt sikker på, at der findes rigtigt mange piger, der føler sig helt okay, og overhovedet ikke mener, at det er et problem, at de har haft mange flere partnere end dig.

    Men sjovt nok - den har altid været der: En pige, der har haft mange partnere er "nem og billig", men en fyr der har haft mindst lige så mange? Ja - han er en farlig karl og bliver - bare på det grundlag - mere attraktiv.

    Kan du ikke selv se det? Det er noget frygteligt sludder. Jeg synes helt klart, du skal tale godt og grundigt med dine kæreste om det her, og I skal sammen lægge det bag jer. Det er jeres liv her og nu der betydernoget.
  • Det skal du nu ikke bekymre dig om. Det er langt mere almindeligt, end du måske tror. Jeg er kvinde, mor og mormor - lige godt 60 år gammel, og jeg har haft mellem 40 og 50 sexuelle partnere livet igennem. Jeg har faktisk ikke et præcist tal, da jeg jo ikke har en "scoreliste". Mine jævnaldrende veninder har og har haft det på lignende måde, og vi har det alle fint med det. Nogle af os (jeg selv inklusive) lever i ægteskab (for mit vedkommende det tredje), og ingen af os har fortrudt vores affærer, som har gjort vores ægteskabelige "knald" bedre og mere fantasirige. Vi har aldrig talt med vores mænd om det, og jeg er ret sikker på, at vores mænd også har bollet lidt her og der. Men vi taler ikke om det, for det kunne måske ødeægge et fint samliv.
  • ...det er let at føle det...specielt hvis man er utilfreds med hvad man gjorde ...

    Selv har jeg været sammem med 200 ....og jeg ku godt have undværet 185...griner lidt af det ...

    Jeg er så det man kalder sexuelt erfaren ..men også meget krævende.

    Lad du det bare være ved det ..og vær glad for din kæreste ..

    Et godt råd: Du skal ALDRIG tale med mænd om det her - mænd kan ikke tåle at høre sådanne ting - du skal holde dig for dig selv - man må aldrig "overgå en mand" de vil hævne det før eller siden - for det sidder inde i dem og gnaver.
  • Jeg har været sammen med måske nær 500 og skammer mig ikke. Man skal ikke skamme sig om man er mand eller kvinde, sex er en del af livet, og fordomme og andres moraler er andres, lad dem blive der. Så længe du ikke skader nogen er alt godt.

  • jeg er sær, jeg gider slet ikke sex uden forelskelse eller uden at elske personen, jeg har en gang prøvet engangssex og jeg føler det var en fejl, og antallet af sexpartnere jeg har haft indtil nu er vel omkring 20, men jeg er også kun 65, men jeg fordømmer ingen alene for at have haft mange partnere, men de mænd som ikke kan møde en dejlig kvinde uden at "forsøge sig" forstår jeg ikke, især ikke når de spiller forelskede og svigter så snart de får deres vilje, det er da usselt, jeg vil hellere have en ven for livet end et knald, og jeg er temmelig sikker på at stort set alle kvinder jeg har kendt har positive minder om mig, og ingen af mine exer er vrede på mig og jeg er ikke vred på nogen af dem, kærlighed gør livet værd at leve ;o)

  • Du er nødt til at sige at det var sådan du var, og sådan er du ikke mere. Ellers kommer du aldrig videre. Tror vi alle kan genkende følessen af at have gjort noget vi er knap så stolte af.

Log in eller Registrér for at kommentere.