Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Klapfornemmelse i øre

Hej

Ville høre, om der er nogle her med erfaring i ørebetændelse, der kan hjælpe.
Jeg har haft betændelse i begge ører (for første gang nogensinde), og er blevet behandlet med Ciflox. Det ene øre, er nu tilbage til normal, mens det andet virker som om betændelsen er væk. Men jeg har stadig en irriterende "klap" fornemmelse på øret (og dertil hørende forringet hørelse). Hvis jeg holder mig for næsen og puster, forsvinder fornemmelsen midlertidigt, men kommer tilbage efter 5 minutter. Måske kan det være en lille hævelse af øregangen, der gør det? Ved det første øre havde jeg samme følelse, men den forsvandt da jeg fik renset øret op og blev penslet med noget rødt salve af en art hos ørelægen (ved ikke hvad det er de bruger?) For nummer to øre henviser lægen istedet til øredråber, men de har ikke har hjulpet.

Har I nogle erfaringer/gode råd?

Kommentarer

  • persille1persille1
    Redigeret 15 februar, 2020, 18:14

    "Hvis jeg holder mig for næsen og puster, forsvinder fornemmelsen midlertidigt, men kommer tilbage efter 5 minutter."

    Jeg ved jo ikke om årsagen er den samme, men den fornemmelse døjede jeg med i flere år. Man føler sig engang imellem helt tosset i knolden af det. Lægen kunne ikke hjælpe, ørelægen kunne ikke hjælpe og så måtte jeg bare leve med det indtil en dag det blev for meget. Jeg gik igen til en ny ørelæge.
    Han undersøgte og siger så: Din hørelse fejler intet, det er spændinger. Du skal have noget massage på kæben og omkring øret. Jeg gik derefter til en fysioterapeut og forklarede hende problemet. Det havde hun ikke hørt før, men jeg kunne mærke hun ramte de rigtige steder. Det hjalp og fjernede den modbydelige fornemmelse.
    Der gik meget lang tid og så kom det igen. Nu vidste jeg hvad jeg skulle gøre. Desværre var min fysioterapeut stoppet og den nye kunne slet ikke finde ud af det. Det var for vattet, det hun gjorde.
    Jeg måtte på "jagt". Jeg fandt en, der vidste hvad det handlede om. Desværre er hun også stoppet. Heldigvis har det ikke været så slemt siden og jeg kan selv give noget massage i dag.
    Det er over en periode på mange år.
    Jeg ved naturligvis ikke om det er det samme, men det er i hvert fald det jeg måtte gøre. Holde mig for næsen og puste ud. Så havde jeg fred et øjeblik.
    Du kunne måske have spændt på grund af ørebetændelsen og derved fået spændinger. Bare en ide.

  • DybdahlDybdahl
    Redigeret 16 februar, 2020, 11:06

    Hej Pernille

    Det lyder som en rigtig tiræls tilstand du har haft. Håber ikke, det gentager sig for dig.

    Jeg var hos ørelægen igen i fredags, som penslede øret med noget blå-lilla stads (rosalinin), og bad mig stoppe med øredråberne, så øret kunne tøre helt ud.
    Klapfornemmelsen forsvandt
    Imidlertid skete der det, faktisk lige efter penslingen, at mit øre begyndte at løbe med meget tyndt, let gulligt, ikke-lugtende væske. Det er nu 2 døgn siden, og det løber lige meget. Jeg er nu nødt til at have en klud på hovedpuden, og rende rundt med vat, som jeg skifter mange gange i timen, da det ellers ville dryppe ud på kind og tøj. Men har ikke ondt nogen steder. Hørelsen er nedsat pga. væsken. Jeg kan ikke forstå at det væsker SÅ megeget, og håber virkelig det snart stopper.

  • Hej. det lyder bestemt ikke rart. Ja, så er det noget helt andet der er galt med dit øre. Kan det være ørevoks, som er blevet opløst.

  • DybdahlDybdahl
    Redigeret 16 februar, 2020, 14:24

    Øregangen blev gjort rent inden penslingen, så hvis det er flydende ørevoks, så er det godt nok hæftigt, så meget der kommer. Men der er ikke andet for, end at få ørelægen til at tjekke op på det i morgen. Jeg glæder mig ustyrligt til at få min hørelse igen.

  • @Dybdahl sagde:
    Hej

    Ville høre, om der er nogle her med erfaring i ørebetændelse, der kan hjælpe.
    Jeg har haft betændelse i begge ører (for første gang nogensinde), og er blevet behandlet med Ciflox. Det ene øre, er nu tilbage til normal, mens det andet virker som om betændelsen er væk. Men jeg har stadig en irriterende "klap" fornemmelse på øret (og dertil hørende forringet hørelse). Hvis jeg holder mig for næsen og puster, forsvinder fornemmelsen midlertidigt, men kommer tilbage efter 5 minutter. Måske kan det være en lille hævelse af øregangen, der gør det? Ved det første øre havde jeg samme følelse, men den forsvandt da jeg fik renset øret op og blev penslet med noget rødt salve af en art hos ørelægen (ved ikke hvad det er de bruger?) For nummer to øre henviser lægen istedet til øredråber, men de har ikke har hjulpet.

    Har I nogle erfaringer/gode råd?

    @Dybdahl sagde:
    Hej

    Ville høre, om der er nogle her med erfaring i ørebetændelse, der kan hjælpe.
    Jeg har haft betændelse i begge ører (for første gang nogensinde), og er blevet behandlet med Ciflox. Det ene øre, er nu tilbage til normal, mens det andet virker som om betændelsen er væk. Men jeg har stadig en irriterende "klap" fornemmelse på øret (og dertil hørende forringet hørelse). Hvis jeg holder mig for næsen og puster, forsvinder fornemmelsen midlertidigt, men kommer tilbage efter 5 minutter. Måske kan det være en lille hævelse af øregangen, der gør det? Ved det første øre havde jeg samme følelse, men den forsvandt da jeg fik renset øret op og blev penslet med noget rødt salve af en art hos ørelægen (ved ikke hvad det er de bruger?) For nummer to øre henviser lægen istedet til øredråber, men de har ikke har hjulpet.

    Har I nogle erfaringer/gode råd?

  • Jeg havde mellemøre betændelse for nogle år tilbage, blev vist også behandlet med ciflox. Har efterfølgende døjet med propper for ørerne og tinnitus. Jeg tænker at generne er på baggrund af hævelse, slim i det indre øre. Desværre har jeg problemer med trykudligning. Det lyder til at det letter dig, når du laver puste øvelsen.

Log in eller Registrér for at kommentere.