Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Kæresteforhold uden vaginalt samleje - Hvad siger mændene?

Jeg står i en splittet situation, hvor jeg på den ene side rigtig gerne vil have en kæreste, men pga. jeg ikke kan gennemføre et vaginalt samleje uden at skrige af smerte (på den ufede måde), så har jeg aldrig datet eller haft sex af nogen art. Det har på den anden side simpelthen taget lysten til en kæreste fra mig.


Jeg lider af vulvodyni, aka blottede nerveender i underlivet, så dette handler ikke bare om, at jeg skal finde en "blid" kæreste, og så "går det hele nok".

Derfor tager jeg en debat op.


Ville du som mand være tilfreds med at leve i et forhold, hvor vaginal sex var nogo?


Ville det være en mooodkiller for dig, hvis en kvinde fortalte dig, at hun ingen sexuel erfaring har i en alder af 30+ år?

«1

Kommentarer

  • Der er mange måder at tilfredsstille hinanden på og jeg ville ikke opfatte det som et stort problem, og heller ikke fravælge en dejlig kæreste af dén grund. Men du skal nok nævne det inden I ligger i sengen.

  • Tak for input Balimka.

    Ja at nævne det inden vi ligger i sengen er der bestemt heller ingen tvivl om, at jeg ville gøre, da det vil tage en del af præstationspresset fra mig.

  • Nu vil dette så nok udelukke børn... Og ikke alle vil affinde sig med det..
    Men ellers...
    Min drøm, var da at finde en livsledsager, som ville benytte alternative stillinger som prævention..
    Det lykkedes så ikke.. :(

  • Alt hvis analsex istedet så er ok, så ville jeg ikke have et problem med det.

    At det det betyder 0 børn ville jeg kun opfatte som en fordel ;)

  • Det er jeg ked af at høre mandarg61, jeg håber du finder kærligheden på et tidspunkt.

    Jeg er glad for at se, at det ikke at kunne gennemføre vaginalt samleje, ikke nødvendigvis udelukker en kæreste. Det giver mig blod på tanden til at bevæge mig ud på datingmarkedet.

  • Det er en ikke ualmindelig lidelse. Den kan skam behandles. Find en dygtig gynækolog.

  • Desværre chiara har jeg været igennem både Botox, fysioterapi, berøringsterapi, alverdens cremer og træning med plastikstave. Pt arbejder jeg dog med teorien om, hvorvidt det skulle være angst der er årsagen til mine smerter, men det er et langvarig proces gennem samtaler med en psykoterapeut.

  • Det er en krampe og ikke en psykisk tilstand. Der findes en behandling.

  • Du forveksler vaginisme og vulvodyni med hinanden. 😊

    Vaginisme er en krampe, som du selv nævner, hvor det hele lukker til. Vulvodyni er brændende og stikkende smerter ved penetration. Forestil dig at dyppe penis ned i et bål med varme gløder, samtidig med, at du flår den over i to halve og stikker tusind nåle op igennem.

    Det er korrekt, at vulvodyni er en fysisk lidelse, men smerterne kan være psykosomatiske og det er den teori jeg arbejder med.

  • Det er jo svært at vide uden at undersøge årsagen. Mange kvinder lider og mange får fred efter en fødsel. Nogle har rester af hymen og får lettelse efter disse rester er væk. Nogle går til det alternative og får noget. Psykiske smerter. Glem det. Undersøg hormonbalancen og mangler af mineraler.

Log in eller Registrér for at kommentere.