Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP: Har min kæreste seksuelt krænket mig?

Redigeret 23 juli, 2017, 07:43 i Kvindelige sexproblemer
Hej derude - Tak fordi at du har valgt at læse mit indlæg!

Jeg er en kvinde på 21 år, og min kæreste er en mand på 25 år. Vi har været sammen i 2 år, og vi bor sammen.
Det lyder måske mærkeligt, at jeg er i tvivl om hvorvidt min kæreste har seksuelt krænket mig, og lige netop derfor vil det være rigtig rart at få et udestående perspektiv på min situation - så her kommer historien.

Den anden nat havde jeg en drøm om, at jeg skulle til at have sex med en kvinde. Jeg vågner op og er helt tåget. Jeg finder ud af, at min kæreste er i gang med at give mig finger og røre ved mine bryster. Jeg blev rigtig forvirret. Jeg var i tvivl om jeg lige havde drømt, og det var min kæreste, jeg hele tiden skulle til at have sex med. Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke forstod, hvorfor vi var i gang med at have sex. Jeg var bange for, at det her bevidst var noget han gjorde (uden at spørge mig og derfor uden min vilje) og frygten gjorde, at jeg overbeviste mig selv om, at jeg selvfølgelig havde været med til at beslutte, vi skulle have sex. Men jeg nød det ikke, for jeg gjorde det kun fordi jeg ikke kunne acceptere, at han nok er begyndt, mens jeg sov.

Bagefter samlejet lå jeg helt stille, mit hjerte hamrede derudaf, for hvad nu? Han måtte da være klar over, at jeg sov til at starte med. Tankerne fløj, og det var som om at min krop blev limet fast til sengen, og det eneste jeg kunne mærke var mit galopperende hjerte. Han kunne se, at jeg så forkert ud i hovedet og spurgte mig, om noget var galt. Jeg svarede "Hvordan skete der her lige?". Han sagde, at jeg havde taget hans hånd ned mellem mine ben, og han sagde også, at han halvsov mens det var, men det gjorde han da ikke da jeg vågnede? For dér var han i fuld gang. Så... måske har jeg i søvne taget hans hånd mellem mine ben, og han har halvt i søvne givet mig finger? Hvad synes i? Bør jeg tro på, at han ikke har gjort det med vilje? Altså uanset om det var med vilje eller ej, så var det ikke rart for mig, og i det jeg skriver dette kan jeg også mærke, at det stadig sidder i mig. Han har sagt engang før, at "han måske var kommet til at pille ved mig mens jeg sov". Altså at han var halvt i søvne, mens han pillede ved mig... Jeg synes, det er et underligt fænomen og underlig ting "at komme til", men på den anden side er jeg måske selv "kommet til" at tage hans hånd mellem mine ben? På den anden side vågnede han jo så på et tidspunkt og fortsatte uden at tjekke om jeg sov, men er det acceptabelt? Kunne han have troet, at jeg var vågen? Hvad synes i? Meget af det er "sort" for mig, og jeg husker ikke så meget. Det er som om, at jeg ikke var så meget til stede, da vi begyndte at have sex. Jeg har været meget tåget (tror pga. jeg havde drukket noget vin til en fødselsdag vi havde været til, og jeg drikker normalt ikke alkohol??) Men... jeg håber i hvert fald i har lyst til at komme med jeres meninger og inputs!

Hilsen en frustreret, forvirret og fortvivlet kvinde

Kommentarer

  • Indstillinger
    Helt ærligt – du har en kæreste, der er så glad for dig, at han ikke holde fingrene fra dig selv om I begge to faktisk sover.

    Hvad med at blive glad og lykkelig over, at du er så heldig?

    Og ja, du vågnede og følte dig måske ikke klar, men hvorfor sagde du så ikke fra, hvis det alligevel ikke passede dig? Hvorfor lod du ham gennemføre samlejet, hvis du alligevel ikke havde lyst? Godt nok siger han, at du selv var startet i søvne, men det betyder altså stadig ikke, at du ikke har lov til at stoppe – det har han i øvrigt også.

    Og selvfølgelig kan man ”komme til”, når man sover og drømmer seksuelle drømme – og ens partner ligger lige ved siden af.

    Men det ”problem” kan I da sagtens løse ved at få hvert sit soveværelse.

    Fordi man er i et forhold, behøver man jo ikke stå til rådighed hver eneste gang, det lige passer partneren.

    Men – det er da klart noget, I skal tale om. Det er da helt hen i vejret, at du nu går og er i tvivl om, om han har krænket dig. Jeg er er ret overbevist om, at det overhovedet ikke er faldet ham ind, at han skulle have gjort dig ondt på nogen måde.

    På den anden side, hvis du vil have helt fastlagte regler for hvornår og hvordan han skal have tilladelse til at have sex med dig, kan du godt regne med, at han vil blive træt af den slags regler og dermed også af dig.

    Den bedste sex er da den, der opstår helt spontant, og jeg beklager, men i min verden er der da ikke noget mere vidunderligt end at blive vækket af sin elskedes lyst til en, vækket af at partneren ”kommer til” at pille.

    Men jo – også jeg har da sagt stop en gang midt om natten, hvor jeg da godt nok lå splitternøgen og sov uden dyne, og måske derfor pludselig var ekstra fristende, men på det pågældende tidspunkt var jeg bare ikke klar, havde bare ikke lyst – og det har jeg da aldrig hørt noget ondt ord for, men bevares - vi talte da også om det dagen efter og fik på plads hvorfor jeg ikke lige havde lyst på det tidspunkt.

    Så tal sammen om jeres sexliv i det hele taget, så I begge får det bedste ud af det, og husk at selv i et parforhold er det tilladt at sige nej en gang i mellem, man er stadig et selvstændigt individ.
  • Indstillinger

    Jeg tænker, at spørgsmålet ikke er, om han har krænket dig, men om du føler dig krænket, og det lyder det som om du gør! Så er der et problem, fordi du ikke føler dig tilpas med det, der er sket!

  • Indstillinger

    Det er et dilemma. På den ene side, er min holdning også, at du skal være glad for at have en kæreste som har så meget lyst til dig, at han ikke kan holde fingrene fra dig når du sover, stadig efter 2 år.

    Men efter min mening burde han have snakket med dig om hvor dine grænser går, INDEN han gjorde det. Da du ikke var vågen og i kontrol, så burde han have snakket med dig om det var noget, som du også tænder på at han gør ved dig.

    Men da du nu føler dig krænket, så er det uden tvivl et problem, og du har forhåbentlig snakket med ham om situationen.

  • Indstillinger

    I min verden, har han uden tvivl krænket dig. Det er meget respektløst, at gøre det han gjorde mens du sov. Hvis det var så presserende skulle han have vækket dig. Jeg havde reageret voldsomt! Det går langt ud over mine grænser. Ja I er kærester men det betyder ikke at man bare kan gøre som man lyster, lige når man vil. Du er helt naturligt og med god grund forvirret og føler dig krænket. Dette skal på plads i jeres forhold. Jeg synes han lyder som en undskyldning, og han har gjort det før, kan jeg forstå. Det er ikke okay. Det er at blive udnyttet, for I er ikke sammen om det. Der er ingen der er et tag selv bord!

  • Indstillinger

    Jeg kan virkelig ikke se problemet, men nogle folk er selvfølgelig også gode til at lave problemer ud af alle ting. Din kæreste havde lyst til dig, er vel ikke en dårlig ting, at timingen ikke lige fungere kan I vel snakke om? Jeg blev også krænket af min banan i morgen, fordi den blev brun før tid.

  • Indstillinger

    Vær du glad for han tænder og kan finde energi til det mens i sover, det er noget tid siden jeg orkede det. Ku godt vågne med jern på og tage kærstens hånd ned til den, og hun vågnede så og ville ha sex, jeg derimod ku mærke at jeg egentlig hellere ville sove, så med tiden lærte jeg at selv om den var klar var jeg det ik alligevel om natten.

  • Indstillinger

    Du godeste, tænk at lave et problem ud af ingenting.

  • Indstillinger

    Min kæreste og jeg rører ofte ved hinanden mens modparten sover - særligt om morgenen. Det er en dejlig måde at blive vækket på og hvis man vågner og ikke har lyst... Ja, så siger man de magiske ord : "Aj skat, jeg har ikke lyst i dag". Jeg mener derfor ikke at du er krænket selvom du måske føler det sådan og det synes jeg du skal italesætte overfor din kæreste,, så han aldrig rører dig igen uden dit udtrykkelige og tydeligt tilkendegive samtykke.

Log in eller Registrér for at kommentere.