Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp - hvordan vil en mand tænke og hvad gør jeg her.

Hej. Jeg har brug for hjælp. Jeg blev skilt for et år siden og pga mange ting, bl.a. børn og andet har jeg ikke lyst til igen at være i et forhold. Jeg er helt afklaret med at være alene og gøre ting alene. Jeg er stødt på en mand i et selskab, jeg godt kunne tænke mig at snakke mere med. Han var interessant og "voksen" og rar og nem at snakke med. Jeg har ikke lyst til at have et forhold, men har bare lyst til måske at mødes og snakke og drikke en kop kaffe eller vin engang imellem. Jeg ved jo heller ikke om han overhovedet gider.....det er her mit dilemma er, det er ufattelig mange år siden jeg har været i sådan en situation her, så egentlig kommer det lidt bag på mig....hvis jeg selv kunne vælge, ville jeg helst mødes "hemmeligt" altså så ingen vidste det og bare have en hemmelig ven og snakke med engang imellem. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Det er ikke en mand jeg lige sådan tilfældigt støder på, og jeg er lidt bange for at skrive til ham hvis han nu synes det er åndssvagt.... eller sket ikke har lyst, men det er selvfølgelig også fair, men jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan man får startet på sådan noget?? Eller skal jeg bare glemme det helt?? Jeg ved vi vil støde på hinanden om 3 måneder igen i et selskab, jeg synes bare der er længe til. Bør jeg bare vente og se tiden an?

Kommentarer

  • Indstillinger

    Kontakt ham da og fortæl, hvordan du har det. Hvorfor skal venskabet være hemmeligt? Det er da ikke noget, at skamme sig over?

  • Indstillinger

    Det er heller ikke fordi jeg skammer mig over det, det er mere fordi der er børn involveret der ikke er parat lige pt og jeg er nok heller ikke selv parat til at involvere offentligheden. Og så det var nok der jeg blev bekymret for om det var totalt udelukket eller hvad en mand ville tænke om det...

  • Indstillinger

    Den er lidt svær - denne her. For du giver lidt forvirrende indtryk.

    Du prøver at gøre meget klart, at du kun er interesseret i denne mand som en god ven, men samtidigt er du meget usikker på, hvordan du skal takle det i forhold til bl.a dine børn, der ikke skal involveres og ikke er parate - til hvad?

    Jeg synes, du først og fremmet skal gøre dig fuldstændigt klart, hvad du i bund og grund vil med det her.

    Ingen -heller ikke dine børn - kan vel have det mindste i mod, at du har en god ven/kammerat, som du drikker en kop kaffe med og som du har nogle gode samtaler med. Du har vel ikke samme spekulationer, hvis det handlede om en ny veninde? Og - det burde vel være det samme, eller?

    Ved at gennemlæse det her får jeg altså indtrykket af, at du -et eller andet sted - ikke ville have så meget i mod, at det her blev til lidt mere end en kop kaffe, og det er derfor, du er så usikker på, hvordan du skal forholde dig.

    Hvis det - som jeg har en lille fornemmelse af - handler om, at du godt kunne tænke dig, at det kunne blive til lidt mere end kaffen, så kan du vel sagtens kontakte ham og fortælle, at du syntes, at I havde en god samtale, og du godt kunne tænke dig, at I mødtes til en kop kaffe og fortsatte snakken. Du kan finde ud af, om han har det lige sådan. I kan mødes - og sammen finde ud af, hvordan I skal have kontakt, hvor tæt, hvor diskret og uforpligtende, det skal være - det kan I kun finde ud af ved at tale sammen. Hvad har han lyst til? Hvad har du? Kan I finde et fælles "fodslag"? Det kan ingen her komme med råd om.

    Hvis du - helt inderst inde - kun vil kaffen, kan du gøre næsten det samme, men - og det allerede ved første kontakt, gør du det 100% klart, at du kun og udelukkende har interesse i et venskab og absolut ikke mere end det.

    Men - mærk efter, hvad du i grunden vil, for du virker en smule usikker på, hvad du inders inde vil have ud af denne kontakt.

    Held og lykke

  • Indstillinger

    Sig det som det er:) vi mænd er meget simple. Du kan bare sige direkte du kun er interesseret i ham som en ven.

Log in eller Registrér for at kommentere.