Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

20 år, hårtab minoxidil?

Redigeret 14 juli, 2017, 06:05 i Hårtab
Hejsa
Jeg er 20 år gammel og har lagt mærke til at mit hår er tyndet meget i løbet af det sidste år. Jeg har fået markante tindinger, og mit hår er generelt blevet meget tyndt i forhold til hvad det var engang.

På min mors side er begge hendes brødre forholdvist skaldede i en alder af 45 år. På min fars side har han høje tindinger i en alder af 50 år.

Min opmærksomhed på hårtab kom da jeg læste en artikel om hvordan styrketræning førte til hårtab og lige siden der har jeg lagt meget mærke til mit hår.

Ingen har sagt noget, men jeg kan godt selv se det.
Jeg har altid følt at hår var en stor del af min identitet og det viste hvem jeg var som person, og har også altid være stolt over det.
Lige nu overvejer jeg så at benytte mig af minoxidil, for at bevarer håret. Jeg har aldrig haft hjerteproblemer så det skulle ikke være noget problem. Jeg er også klar over at jeg skal benytte der permanent, men tænker det er ligesom at skulle træne permanent for at beholde muskelmasse.

Jeg ville bare høre andres meninger omkring minoxidil og om jeg skulle benytte mig af det, jeg er 20 år gammel og hvis der er noget der kan reddes eller bare stimuleres, så vil jeg gerne det.

Hilsen den bekymrede

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min 22 årige søn har, ligesom du beskriver, oplevet en hårgrænse der langtsomt men tydeligt trækker sig tilbage.

    Han har anvendt et minoxidil præparat med god virkning og er generelt glad for det.

    Det er dog vigtigt at du afklarer dig med om det virkelig er det værd for dig - hvis du stopper med at bruge produktet så forsvinder den nye hårvækst du har opnået med det nemlig.

    Du bør derfor gøre op med dig selv om din hårgrænse/hårtykhed er vigtigt nok for dig til, at du er villig til at bruge tid på at smøre din hovedbund 2 gange dagligt fremover, samt at bruge en hel del penge på det.

    Hvis du anvender det mest kendte mærke, regaine forte, har apoteket en fin beskrivelse af forventet virkning du kan læse her:
    http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... px?id=1117

    Dette er det samme min søn bruger mod sit hårtab.
    Det kan anbefales at undersøge priser på nettet i stedet for at købe det på apoteket, da der er penge at spare, og du kommer til at bruge mange på det i det lange løb.
    Jeg køber det til min søn her:
    https://mecindo.dk/regaine-forte-m%C3%A ... neder.html

    Her koster det hvad der svarer til lidt over 200 kr. for en måned forbrug hvis man køber de store pakninger.
  • Indstillinger
    Redigeret 7 oktober, 2019, 12:52
    hej

    jeg har en del erfaring med minoxidil og kan sagtens anbefale det. dog vil jeg måske supplere med et biotin supplement som er et b-vitamin der styrker håret og hårsækkene. du kan læse mere her: (link fjernet, redaktionen).
  • Indstillinger

    Minoxidil alene er ikke nogen holdbar løsning i længden. Du bliver nød til at gøre noget ved det underliggende problem (DHT). Her er det Propecia som er din redningsmand. Men det er noget du skal snakke med din læge omkring.

  • Indstillinger
    kovkov
    Redigeret 24 august, 2020, 18:18

    Du kan køb minoxidil her Shytobuy

Log in eller Registrér for at kommentere.