Hjem Ældre Åben debat for ældre

Mistede børnebørn

2»

Kommentarer

  • Som du også skriver så stakkels børn men også som du tænker, så kan jeg godt sætte mig ind at jeg ville dælme heller ikke være tryg med at de havde et tilhørsforhold til dig og de ville kunne komme når som helst.

    Når der er narko indblandet eller har været og med bekendte i de kredse som der jo er/har været så lukkes der mange døre for dem og helt forståeligt for de fleste.
    Det magter og orker almindelige mennesker ikke og så kan det være familie eller ej - det er for voldsomt.
    Da du havde kontakt med datteren kort efter begravelsen så var det også mest arven hun gik op i og det er godt for dig at tænke på trods alt. ...........jeg mener det havde være meget værre for dig hvis hun gerne ville have mere kontakt til dig og higede efter familielivet.
    Netop og som du skriver at når de anbragte børn bliver 18 år så er der ikke noget der binder de plejefamilier eller institutioner til dem mere - så er det kriminalforsorgen.

  • Der er noget mennesker ikke ved, og derfor bliver de rystet når de hører og ser i fjernsynet, at børn der skal fjernes fra deres plejefamilier, må fjernes med magt.
    Den sidste sag jeg så, var på grund af, at plejefamilien skulle gå ned i løn, og ikke kunne få en begrundelse.
    Den er så her.
    Når plejefamilier gør deres arbejde godt, så går de ned i løn, for så er der ikke så meget arbejde med barnet/børnene.
    Det er det eneste arbejdsområde jeg kender, hvor lønnen forringes, når man gør et godt arbejde. De skulle jo have mere i løn, ligesom alle andre, der gør et godt arbejde.
    Det er en af grundene til, at så mange plejebørn mistrives.
    Først er der selve anbringelsen, som i sig selv er skadelig.
    Så er der det faktum, at jo dårligere man kan sige børnene har det, jo mere er der i lønningsposen.
    Nogle børn lider under, at det er bedst for plejefamilien at de har det dårligt, det giver flest penge.
    Barn og plejeforældre må heller ikke knyttes til hinanden, så bliver børnene anbragt et andet sted.
    Jeg havde den største medfølelse med den lille dreng vi så i fjernsynet, der skulle anbringes et andet sted, fordi plejefamilien ville have en begrundelse for, at skulle gå ned i løn.
    Jeg hørte på drengens stemme, og så hans hænder. Det er så hjerteskærende og umenneskeligt, at det ikke er til at holde ud.
    Men det forlanger man at børn skal.
    Når børnene ikke kan holde det ud, men begynder at dulme med stoffer o s v, så fordømmer folk dem og det må de bære på deres skuldre.
    De har ikke lært, hvad børn lærer i det almindelige familieliv, og de mangler sociale kompetencer.

  • Det er næsten ikke til at tro men jeg kan huske for nogle år siden var der en udsendelse om netop det med lønnen som plejefamilie og den problematik som du beskriver.
    Efter et stort arbejde med et vanskeligt barn så kommer belønningen ........at lønnen nu bliver beskåret for nu er der mindre at arbejde med.
    Slet ikke til at forstå.

  • DrJurDrJur
    Redigeret 4 november, 2019, 11:51

    Det var dog en særdeles trist historie, hvor der går rigtig mange ting galt. Uha uha - den dybeste medfølelse herfra. Det er nu et lille år siden, at du har skrevet om dette, er du ved at være kommet igennem det?

    @denkloge2 sagde:
    At det er ærgeligt de skal arve dig og at det piner dig, forstår jeg godt men ellers mener jeg at der skulle kunne skrives at det KUN er tvansarven de to skal have.

    Jeg fik løst til at bekræfte, at der er korrekt, at der arven til dit barnebarn kan begrænses til tvangsarv (link fjernet, redaktionen), men det kræver dog, at der er oprettet et testamente før end, at din mand gik bort. Hvis der ikke er oprettet et testamente, så kan du ikke nøjes med at give dit "barnebarn" tvangsarv af alt det, som du efterlader dig. Grunden hertil er, at du med stor sandsynlighed sidder i uskiftet bo. Når du sidder i uskiftet bo, så kan du normalt kun bestemme over 3/8 af boet.

    Beklager de eventuelt dårlige nyheder, men jeg syntes at måtte fortælle dette efter at have læste den lange historie.

    Jeg håber inderligt, at du har fået det bedre med tiden.

Log in eller Registrér for at kommentere.