Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst

fbh71fbh71
Redigeret 9 september, 2019, 17:37 i Angst

Jeg har de sidste dage haft noget angst symptomer i flere minutter ad gangen, og det varer gerne i perioden mellem kl. 10-18 om dagen, hvor der i løbet af perioden kan komme op til 20 af dem, har skrevet dem ned, men kan ikke se en sammenhæng mellem dem.

Derfor kunne jeg tro at al den medicin jeg får måske påvirker det. Da jeg i juni blev sat i behandling for angst var det med escitalopram 10 mg, og ja fik masser af bivirkninger. Senere op til 15 mg, men så blev jeg virkelig dårlig og fik dem sat ned igen for 3 uger siden.

Jeg har ikke kunne sove om natten indtil jeg begyndte at tage Baldrian til natten og lidt melatonin, men så skal jeg også love for jeg endelig fik sovet, og det er ca. 8 timer. Vågner en gang om natten. Desværre har jeg når jeg vågner uro i benene 15 minutter efter jeg vågner om morgenen, og så hjælper det ikke at blive liggende. Desuden jeg er også blevet mere frisk og er oppe hele dagen og får gået ture og lavet noget hjemme. Er dog stadig sygemeldt.

Så om morgenen får jeg escitalopram, fiskeolie, q10 og godt med mineraler og vitaminer. Dertil øjendråber med betablokker som Timosan mod grøn stær. Om aftenen er det Baldrian og melatonin og i seng på samme tidspunkt om aftenen.

Hvad vil i anbefale jeg gjorde, synes ikke jeg kan finde en løsning, ikke andet end jeg skal til læge om 2 dage.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Update - er igen sat op til 15 mg escitalopram, men denne gang med 10 mg om morgenen og 5 mg om aftenen, nogen erfaring med denne her måde. Og ja jeg er ked af at sige det, men hvornår har jeg fuld virkning af dette setup?

  • Indstillinger

    3 uger hvor jeg havde det godt, og nu i dag kom så lige uroen i kroppen tilbage samt trætheden, så jeg ærger mig over det sådan pludselig kom tilbage. Lægen nævner stress og ville give mig oxapax, men dem får jeg angst af efter brug. Erfaringer søges om hvordan den tilstand forsvinder igen.

  • Indstillinger

    Det gik nu over i zombie mode, ihverfald ikke spændende.

  • Indstillinger

    Hvor gammel er du? Har du fået konstateret angst? Jeg synes det lyder helt åndssvagt du får medicin i mod det. Det eneste der hjælper er terapi, motion og meditation.

  • Indstillinger

    Medicin alene hjælper ikke på alt i min optik.
    Mine erfaringer siger at specielt motion hjælp meget på humøret og selvopfattelsen. Der er selvfølgelig også mange forskellige former for terapi nu til dags. Nogle af dem har været ret værdifulde for vores familie.

Log in eller Registrér for at kommentere.