Hjem Ældre Åben debat for ældre

Kan ikke komme i gang

Jeg er snart 76 år. Jeg har været igennem to store operationer i ryggen. Den er stivgjort over det hele.

Jeg lå 7 uger på Riget, jeg havde fået bakterier.

2 operation forløb normalt bortset fra nye bakterier.

Det medførte et år, tre mdr og nitten dage med diarré. Samlet et helt år på antibiotika.

Jeg fik også nervebetændelse i fødderne.

Jeg er smertefri, på den led er jeg tilfreds med operationen

Men det nye liv, med begrænsninger i min førlighed, har jeg det vanskeligt med. Jeg er alene, virkelig alene. Jeg har været alene i ni år. Min mand døde, og fire år senere døde et af mine børn.

Jeg kan nu mærke, at jeg tåler ikke mere at være så meget alene som jeg er. Den sidste måned har jeg intet foretaget mig. Dagene går bare, jeg kan ikke vænne mig til de begrænsninger min ryg giver. Jeg skal flytte, så jeg begyndte at skille mig af, med noget af det jeg ikke skal have med. Men jeg kan f eks ikke få fat i det der står i de nederste skabe.

Så er det jeg giver op.

Jeg kan ikke få min førlighed tilbage, men jeg ville gerne have lidt overskud og livsglæde ind i mit liv.

Jeg aner ikke hvordan.

Jeg bliver irriteret over min situation.

Jeg kommer kun ud af huset når jeg skal handle ind.

Kommentarer

  • Vi har jo talt sammen en del gange.
    Selv om jeg er godt 10 år yngre end dig, finder jeg også livet noget tungt og svært.
    Og - især savner jeg en god veninde, som jeg kan mødes med ind i mellem til en god snak, hygge osv
    Så - selv om jeg heller ikke har de store kræfter til det fysiske, kom jeg til at tænke på det igen, da jeg læste dit opslag her.

    Også jeg skal til at flytte - har dog stadig min mand; men han har efterhånden mere og mere svært ved at huske og koncentrere sig - og nej, det er ikke demens, men - ja, det er en lang historie, så dels er det mig, der skal have det store overblik og - desværre - styringen omkring flytning, dels føler jeg mig ofte ensom i situationen.

    Vi kender jo noget til hinanden og jeg kunne godt tænke mig at lære dig nærmere at kende.

    Jeg flytter om kort tid til nærheden af Hillerød - hvor bor du?
    Hvis du da ellers har lyst selvfølgelig.

    Gode tanker

  • Hej Lotte

    Det er en god ide du kommer med.

    Jeg bor i Korsør.

    Jeg takker ja til at vi lærer hinanden at kende.

    Hvor skal du flytte hen?

    Jeg flytter i et nybygget Olle Kolle.

  • lotte123lotte123
    Redigeret 30 september, 2019, 14:25

    Hej igen,

    Ja, jeg flytter jo til Hillerødområdet - så der vil jo være et stykke vej, men jeg vil da foreslå, at vi starter som pennevenner ?

    Jeg giver dig lige min e-mail adresse, men vil dog meget gerne fjerne den igen ret hurtigt, så hvis du bare lige vil sende mig en kort mail, så jeg ved, du har modtaget?

    Gode tanker og håb om en god kontakt

  • Ja, jeg havde skrevet min e-mail adresse, men jeg har ikke lyst til at have den stående længere
    Vi må måske aftale, hvordan vi lige er "på"
    Jeg ved jo heller ikke, om det er fordi du ikke ønsker den form for kontakt.:-)

  • Rosa50Rosa50
    Redigeret 11 oktober, 2019, 16:47

    Hej Lotte.

    Så er min email slettet.

    Så ser vi om det lykkes. Jeg sletter den hurtigt igen. Ja der er vidst temmelig lang afstand. Men vi kan jo skrive til hinanden.

    Jeg er jo ved at have travlt med at pakke hele livet ned i kasser. Jeg sælger også ud af alt det jeg kan få lidt for. Det er ikke særlig rart men nødvendigt.

Log in eller Registrér for at kommentere.