Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Langvarig Kvalme - Hjælp

Jeg har nu haft kvalme i godt et halvt år uafbrudt og det har få gange været så slemt at jeg ikke har kunne sove overhovedet. Det er værst om morgnen og om aftenen, eller når jeg er et sted med mange mennesker (Jeg har ikke angst for at være sammen med andre, og kan rent faktisk godt lide at være sammen med andre). Jeg har ikke kastet op mere end 2 - 3 gange, og det er ved at være 4 måneder siden at jeg sidst har kastet op.

Det startede en dag da jeg var til undervisning. Jeg blev pludselig ramt af en voldsom kvalme og alting svimlede for mig og jeg endte med at kaste op da jeg var kommet ud fra lokalet. Siden da har kvalmen altid været der.

Jeg har været ved lægen et par gange og de fandt ud af at jeg havde et voldsomt mangel på D-vitamin i kroppen, så de troede at det kunne have noget at gøre med det. Men efter 3 måneder med piller ændrede ingenting sig. Så jeg tog til lægen igen og fik dennegang en kikkertundersøgelse ned igennem halsen og ned til min mave. Lægen mente at han kunne se noget irritation ved min slimhinde og tegn på en virus, så nu tager jeg også piller imod det. Men jeg har stadig kvalme konstant.

Lige nu er det så slemt at jeg har svært ved at spise særligt meget, og hvis jeg spiser noget, så skal det helst være sådan noget som en bolle, ellers kan jeg ikke få det ned. Har også været fraværrende fra undervisning i så lang tid at jeg har været nødt til at overveje at gå mit år om. Jeg har ikke tynd mave og går på toilettet helt normalt.

Jeg er en teenage dreng der er forholdsvist undervægtig, men lægerne siger at min vægt er meget normalt i min alder. Har allerede prøvet at ændre mine daglige vaner. Såsom mængden af søvn, hvor meget jeg får mig bevæget, osv.

Hvis der er nogen der har oplevet noget i denne her stil, eller har nogen ide om hvad der kunne været galt med mig, så ville jeg meget gerne informeres om det.

Kommentarer

  • jeg kender ikke til den voldsomme kvalme men de voldsomme opkastninger der kommer pludseligt, og maden der helst skal være blødt og til sidst flydende. Jeg havde også problemer med balancen, jeg havde en kræftknude i tyndtarmen som jeg har fået fjernet for snart 5 år siden. Det er sikkert ikke det, men for en sikkerhedsskyld få taget en scanning og nogle blodprøver jo for des bedre, jeg gik med det over et år inden de fandt ud af hvad det var. Håber det bedste for dig.

  • Har du overvejet om det kunne være stress..? Jeg har haft stress og var i dén forbindelse, ekstremt forkvalmet hele tiden..

  • Har haft samme symptomer, som viste sig at være for meget mavesyre, som irriterede min spiserørs mund. Spørg din læge om syreneutraliserende medicin eller køb Balancid på Apoteket.

  • Det lyder som migræne. Det er galdeblæren der er årsagen. Det er en krampe der udløses. Man kan have migræne uden smerter og diæt kan kurere din kvalme. Jeg har hjulpet mange med dette.

  • Det der giver gener for folk er - slik, alkohol, cola, hvidt mel. Så boller er døden. Rygning. Få en henvisning til en diætist.

Log in eller Registrér for at kommentere.