Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Tryk i hovedet, ml. tindinger, bag næse og synsforstyrrelser

Hej,

er der mon noget der har oplevet noget lignende!?

Jeg er en ung kvinde der i løbet af de sidste fem måneder har været yderst plaget af flere symptomer fra mit hoved/ansigt. Mine nuværende symptomer er:
- tryk i hoved, mellem tindinger og bag næse
- Generelt `dårlig`/sygdomsfornemmelse i hovedet
- Ændrede fornemmelser i ansigtet som sitren/prikken/værker bag næse og henover ansigtet som en maske
- konstante synforstyrrelser (som et møster over hele synsfeltet samt fluer)
- Tinitus og svimmelhed
- Dårlig søvn
- Ofte mild feber (særligt om morgenen)

Jeg er undersøgt i ØNH-regi, hos øjelæge og neurolog - uden nogen årsag. Dertil har jeg forsøgt mig med flere behandlinger som kiroprakter, kraniosakral og zoneterapi, uden held.

Da min tilstand er lidt af et mysterie og jeg er henvist til hovedpinecenteret i 2018, vil meget gerne høre om i har nogle ideer/forslag til hvad jeg kan gøre eller gå videre med.

På forhånd tak,

Mvh,
Iben

Kommentarer

  • Min første tanke var en slem form for kronisk bihule betændelse som kunne afstedkomme en masse sekeret i hovedet som kunne trykke på nerverne. Er du blevet skanet ? Min næste tanke var skjult hjerneblødning hvor et kar står og siver og som derved kan øge trykket. Men efter som du er undersøgt i ØNH og neurologi regi lyder det underligt at de ikke kan finde noget. Specielt når du nævner feber. Det er jo tegn på et aktivt immunforsvar.
  • Hej Madia,

    Tak for dit svar.

    Der har helt sikkert været tale om kronisk bihulebetndelse/inflammation, men jeg desværre nok også en form for virus i nervesystemet. Jeg er stadig enormt påvirket hverdag. Tilgengæld kan de nu se inflammationen i bihulerne og overvejer at operere. Også mine synsforstyrrelser er blevet diagnosticeret som `visuel snow`, der kommer fra hjernen og ser ud til at være permanent. Mysteriet fortsætter.. :(
  • Jeg vil anbefale at du prøver en kombination af avamyst næsespray(steorid næsespray mod inflammation fx i forbindelse med bihule betændelse eller allergi) og en zymelin næsespray mod tilstoppet næse. Det kan lette trykket i bihulerne
  • Hej jeg har samme symtomer, har du fundet en løsning så please skriv den her, ville gøre mig så glad!!

  • Hej,

    Jeg oplever samme symptomer - trykken/værken bag næsen, som nogle gange “løsnes”, som hvis man har haft vand i næsen, hvis jeg ligger ned; trykken for tindingerne og synsforstyrrelser; en prik og flere “ringe i vandet” som følger mit synsfelt.

    Har du mon fået nogle løsninger/behandlinger på symptomerne?

    Fingers crossed 🙈

Log in eller Registrér for at kommentere.