Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvn og mulig depression

Nu har jeg i næsten 4 uger spist escitalopram 10 mg, fordi min læge mente at noget var under opsejling. Har sovet fint indtil den 3. Dag på pillerne, så røg søvnen og derefter begyndte jeg at føle mig utilpas. Blev sat på Melatonin 2 mg, og et par dage efter sov jeg 3-4 timer, men stadig ødelagt om morgenen.

Hvordan kan jeg komme til at sove godt igen og slippe af med uroen, stivheden om morgenen, hvor jeg vender mig som om jeg befandt mig i en ventilator og hvor jeg er vingerne, Har andre prøvet ligende?

Jeg prøver ihærdigt at tage mig sammen, men kommer først nogenlunde igang kl. 11 og kl. 13 noget bedre. Har ikke tankemylder, tænker fint, kan lave en masse og får motion. Spiser regelmæssig nu, ikke i starten.

Det er bare tiden mellem 4 og 11 der plager mig.

Har foreløbigt ikke kunne finde hjælp til dette, og lægen er på ferie.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Update: jeg kører nu på 15 mg og har for tiden megen træthed og uro i kroppen det meste af dagen, som gør jeg ikke får lavet ret meget. Kan ikke længere holde til ture ude især om morgenen og frem til eftermiddag, har prøvet og gik ned. Nogen erfaringer med lindringer eller på anden måde finde hjælp til denne triste situation. Har det bedst om aftenerne og sover 4-6 timer om natten. Er det bivirkninger eller en depression?

    Altså forslag, tips og anden hjælp søges, har desværre ikke megen hjælp fra min læge for tiden.

Log in eller Registrér for at kommentere.