Hjem Sind og psyke Åben debat om depression

Effexor depot.

2»

Kommentarer

  • Kære Liselotte.

    Jeg har lige siddet og læst lidt om Efexor herinde, og kan nu se, at der ikke er nogen, som har svaret dig. Det er trist, og jeg synes faktisk heller ikke jeg kan svare dig, for jeg har spist efexor i 2 år, og jeg husker ikke, hvordan det var i starten bortset fra, at jeg fik det bedre.

    Jeg lider af en sjælden kronisk gigtsygdom, som jeg også spiser medicin imod, og så har jeg for lavt stofskifte, og det skal jeg også ha medicin mod, så du kan se, at jeg er ret fyldt op af diverse ting og sager.

    I øvrigt blev jeg skilt for nogle år siden, og det er jeg aldrig rigtig kommet over, og så er jeg vel i overgangsalderen - eller måske nok i slutningen af den, jeg ved det ikke, men det jeg vil sige er, at jeg ikke aner, hvad der skyldes hvilken ting, og jeg er fuldkommen holdt op med at tænke på det.

    men..... min sex-lyst er væk - næsten fuldkommen. Jeg mærker LIDT en sjælden gang. Bortset fra, at jeg synes det er lidt tidligt helt at stoppe sexlivet, så passer det mig egentlig storartet, fordi jeg jo blev skilt, og jeg har ingen lyst til at ha' sex med tilfældige mænd, og jeg har ingen energi og overskud til at starte et fast forhold op.

    Jeg har været totalt energiforladt og har ladet stå til i næsten alle af livets områder. F.eks. føler jeg mig som en elendig mor i forhold til mine voksne sønner, fordi jeg stort set aldrig inviterer dem på middag. Jeg har været så led ved at lave mad, så jeg i de tre år, hvor jeg har været skilt, stort set kun har levet af færdigretter, som jeg har suppleret med en eller anden kogt grøntsag. Jeg kan nu ENDELIG mærke, at det løsner lidt op. Jeg er begyndt at synes, det er lidt sjovt at lave lidt mad, men hvor har jeg tit købt noget ind, og så droppet at lave det, fordi jeg ikke orkede det, da jeg kom hjem fra indkøb.

    I øvrigt sveder jeg fuldkommen vildt meget, næsten hele tiden. Ind imellem tænker jeg dog på, om det kunne være hedestigninger, fordi det måske kommer lidt i "anfald", men som sagt jeg er holdt op med at tænke på, hvad det skyldes.

    Sådan er det også med muskelsmerter og den irriterende stivhed, jeg føler i alle led. Jeg TROR det er min grundsygdom, men jeg ved det jo ikke.

    Der er en bivirkning, som jeg tilskriver Efexor, og det er en helt utrolig mærngde luft i maven. Hold da op hvor kan jeg skrub-prutte, det er så jeg selv bliver helt bange for det nogen gange, og da det ligesom kommer i "anfald" det også, så har jeg tænkt, at det var når Efexor løsgav en ny portion fra depotet????? men det er jo kun lommefilosofi.

    Håber du kan bruge det her til lidt, om ikke andet så et lille smil på læben :-) I hvert fald fik du nu et svar.

    Hilsen Saskia
  • Jeg har meget dårlig erfaring med Effexor. Jeg måtte prøve Effexor da jeg havde udviklet intolerans overfor SSRI præperater. Jeg oplevede at min angst blev 100 gange værre da jeg fik Effexor. Jeg sov ikke i 5 uger og blev indlagt på psyk. Der gik flere måneder inden min krop og hjerne havde vænnet sig til stoffet. Herefter hjalp stoffet selvfølgelig på min lidelse, men det gav mig også skyhøjt blodtryk. Mit indtryk er, at Effexor er rigtig godt til deprimerede, men helt forkert til angstramte. Men det er sikkert helt forskelligt hvordan mennesker reagerer på det.
  • Redigeret 22 november, 2022, 17:21

    Naturlige Antidepressiva - https://nuvialabrelax.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.