Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stærkt allergifremkaldende parfumestof forbudt om 4 år

optimist7optimist7
Redigeret 4 oktober, 2017, 07:18 i Allergi
Forbrugerrådet Tænk Kemi er kritisk over for, at det skal tage fire år at udfase Det stærkt allergifremkaldende stof HICC, som netop er blevet forbudt i EU.

Kilde:

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE99 ... i-aarevis/

Mens EU giver en frist på 4 år så har de danske producenter af stoffet heldigvis besluttet at udfase produktet så hurtigt som muligt dvs i løbet af 6-12 måneder.

Jeg synes at Eu burde udfase produktet langt hurtige end 4 år, helst øjeblikkeligt, for at spare en masse lidelser.

Når man først er blever allergisk overfor eet stof kan det brede sig til mange andre stoffer og man bliver ikke "uallergisk" igen. Men økonomi vejer åbenbart tungere end folks helbred i EU. Hvad mener I ?

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg synes generelt det er forkasteligt at økonomi kan betyde så meget i forhold til folks generelle sundhed. Heldivis kan man købe "neutral" produkter, som jeg personligt bruger både til mig, min hustru og mine børn. Vi kigger tit og ofte i tilbudsaviserne for de gode tilbud på disse produkter, da de jo kan være ret dyre.. Kan anbefale disse tilbudsaviser - de har dem ofte :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.