Hjem Mænd Åben debat for mænd

Dagene efter omskæring...

13»

Kommentarer

  • Hej. Jeg er opereret samme sted idag, hvad blev resultatet af dit problem? Mvh Mikael
  • Jeg blev omskåret på Regionshospital Randers sidste fredag. Efter et døgn, fjernede jeg forbindingen. Derefter har jeg vasket FORSIGTIGT med bruser og mild sæbe, 2 gange dagligt, og derefter duppet med vatrondeller vædet i 2% klorhexidin fra Matas. Derefter smurte jeg jeg hele det påvirkede område ind i vaseline. Jeg brugte menstruationsbind med vinger, til at sætte fast i boxershortsene, opad med kalorius og en vatrondel på oversiden, ind mod maven, til at suge diverse udsivende væsker. Dette var en god løsning, så længe jeg ikke skulle bevæge mig alverden. Den første aften, turde jeg næsten ikke, at lægge mig til at sove, af frygt for at vågne op, med en smertefuld stivert på. Dette skete da også en 3-4 gange - ikke rart! Jeg startede på job den følgende torsdag, altså 6 dage efter operationen. Jeg fandt ud af, at efter rengøring og indsmøring i vaseline, kunne jeg vikle en halv skumklud om tisseleif, og på med et par tætsiddende boxers. Skumkluden gør, at stingene ikke får fat i alt muligt dernede (smertefuldt), og beskytter også mod gnidninger, som man jo også skal vænne sig til. Skumkluden hænger heller ikke fast, hvis der kommer en smule blod eller andet stads. Jeg tager et hvil, når jeg kan komme til det, hvor jeg pakker den ud, så den kan få luft. Hvis jeg ligger nøgen under dynen, sørger jeg for at bygge telt med mine ben, da berøring med dynen også er smertefuld, på grund af stingene. Her 9 dage efter operationen, er de værste gener stingene, der er meget ømme, og stadig gør erektioner smertefulde. Ellers er hævelser og misfarvninger ved at fortage sig, og det hele begynder at se fornuftigt ud. Det skal nok blive godt :)
  • Tak for gode råd. Min største gene er klart at skaftet er svulmet op til en lille tennisbolds størrelse. Har andre oplevet det? Det er vildt generende.

  • Skaftet hævede også for mit vedkommende - den lignede en mishandlet kartoffel, til at starte med. Dette gik heldigvis hurtigt i sig selv. Den eneste vedholdende gene jeg havde, var at den resterende forhud hævede en del, så det lignede at der sad en badering lige under hovedet. Dette fortog sig ca 2 1/2 måned efter operationen. Alt er i den skønneste orden nu. Jeg var bange for at det ville være generende, at gå rundt med den blottet i underbukserne, men man vænner sig hurtigt til det, og nu 1 år efter operationen, mærker jeg det slet ikke. Renligheden er meget bedre, den ser bedre ud, og sex er også blevet væsentlig bedre.

  • Hej med jer.

    Jeg er en ung mand på 25, der går og overvejer stærkt at blive omskåret, men efter at have læst rundt omkring på nettet, har jeg set at der nogle steder står at sex bliver dårligere, og at ens penis kan blive kortere (kan ikke se hvordan dog).

    Derfor ville jeg meget gerne høre nogle af jeres erfaringer på de to nævnte områder. Jeg håber at en eller flere vil tage sig tid til at besvare mit spørgsmål.

    P.s Jeg vil gerne omskæres da jeg har for stram forhud

  • Blev selv omskåret for 4 dag siden (i mandags), og har siden da så vidt muligt forsøgt at holde dilleren opad. Hævelsen er en smule mindre nu, men er der bestemt stadig. Efter toiletbesøg bruger jeg nu lidt toiletpapir til rundt om den og i underbuksen, hvorefter dette papir bliver rødligt fra udsivning. Det er heller ikke muligt at tøre den fuldstændig af, da det er som om noget af urinen "ryger ned" i siden, hvor man ikke kan komme til. Jeg vasker den morgen og aften i bad, men den lugter en del og ligeledes det der kommer på papiret. Har læst noget med at det ikke må være ildelugtende, men hvor går grænsen?

  • Hejsa!
    Jeg skriver for at give Eks9ssehue en stor tak.
    efter 3 dage begyndte jeg at bruge skumklude (2 engangs vaskeklude fra matas af gangen) til at vikle pikken ind i. Jeg gik på apoteket og købte noget flextape til at holde kludene fast på, sammen med Jelonet til at vikle selve såret ind i. Efter det, havde jeg ingen smerte foruden surringer, hvis de fik fat i noget. Det er meget vigtigt i min erfaring at pikken er lagt op mod maven. Det gjorde jeg kunne gå helt normalt uden at tænke på smerter eller føle mig usikker.
    Jeg er nu på dag 8 og føler jeg er klar til at gå på arbejde igen. så meget for at skulle være rolig i 6 uger =)

  • Jeg var nok mere heldig.

    Jeg blev omskåret om lørdagen, i London og fløj hjem om søndagen, og var på arbejde igen om mandagen, uden nogle form for smerter.

    Hvor meget har du fået fjernet siden du har haft de smerter?

  • Hej allesammen, havde meget glæde af denne tråd før jeg selv skulle igennem operationen (1. april 2022) og tænkte jeg lige ville give mit indspark til forløbet.

    Jeg har vidst et stykke tid at jeg skulle have det lavet, har i 1½ år nu haft det stramt dernede og fik at vide af lægen (efter at have fået fjernet strengen som 18 årig) at hvis jeg oplevede det skulle jeg nok omskæres, jeg skulle bare tage mig sammen.

    Jeg blev omskåret på Hamlet i Søborg. Operationen kunne jeg godt være foruden, da det virkelig ikke er rart hverken at blive bedøvet dernede eller at skulle ligge så stille i så lang tid, samtidig med at man ved hvad de laver (for mig 50 minutter). Men, jeg kom igennem det og har en god historie til ungerne når den tid kommer :D

    Overordnet er en hver operation i lokal bedøvelse slem for sådan nogle som mig, men det går hurtigt når man først ligger der.

    De første 8 dage for mit vedkommende var hårde, man er angst for at få rejsning, at bade det og generelt ting som har med den at gøre. Man skal passe på såret, men samtidig være meget påpasselig. Jeg sov siddende de første 6 dage, da jeg fandt ud af at det gjorde de natlige rejsninger ikke lige så slemme. Alt i alt handler det vel om at man stoler nok på stingene, til at de ikke springer når du vågner med rejsning. Jeg arbejdede hjemmefra hele ugen efter, hvilket hjalp meget.

    Ellers nu, næsten 2 uger senere, er jeg rent faktisk slet ikke generet mere, udover selvfølgelig at man skal vente med sex, det lidt krads for både mig og min partner. Det gør ikke ondt mere ved rejsning (hvis jeg sover nøgen, gør stadig ondt med underbukser grundet hovedet er MEGET følsomt stadig, dog bliver det bedre), hvilket tyder på at stingene har sluppet.

    Ellers var forløbet okay, det er ikke sjovt at skulle igennem, men hvis det skal gøres skal det gøres. Hamlet var super professionelle og min heling har været lige efter planen indtil videre.

    Så ligger mit forløb ihvertfald også i tråden for de næste der skal igennem dette forløb. Held og lykke med det :smile:

Log in eller Registrér for at kommentere.