Hjem Hud og hår Åben debat om hud og hår

Tørt krøllet hår! D:

Redigeret 7 november, 2015, 14:21 i Åben debat om hud og hår
Hej alle sammen.

Så simpelt sagt har jeg naturligt tørt og krøllet hår. Jeg tror ikke det er mangel på vitaminer.

Jeg bruger en hårcreme fra Bilka - vival - den hjælper faktisk en del, men alligevel er mine krøller grimme.
Hvis jeg ikke putter hårcremen i mit hår, vil man slet ikke kunne se mine krøller, så er det bare et stort stykke uld, man kan bruge til at putte i sin pude
:(

Hjælp mennesker! D:

Kommentarer

  • Hej :)

    Jeg kender det, du beskriver, alt for godt, da jeg selv har naturkrøller.
    Krøller er nu engang fantastiske, men de kræver en del pleje, og at du sætter dig rigtig godt ind i, hvad dit hår har brug for.

    Jeg vil virkelig anbefale dig at researche og prøve dig frem med at læse på denne hjemmeside (naturallycurly.com) og skaffe Lorraine Massey bog "Curly girl" (via saxo.com eller dit nærmeste bibliotek). Efter jeg selv har gjort det, har mit hår virkelig forandret sig! Jeg har ikke kun over tid fået de flotteste krøller, men også meget sundere hår, så jeg lover dig, at det virkelig er tiden og indsatsen hver.

    Jeg ridser dog lige et par basis-tip op her:

    1) Krøllet hår kræver en masse fugt! Ellers får du kruset, udefineret, tørt hår. Brug en god balsam hver gang du er i bad, invester i en leave-inconditioner som du bruger inden du styler håret. Og invester i ekstra jomfru kokosolie som hårkur - det er den bedste og billigste hårkur til krøller.

    2) Begynd på no-poo metoden. Kort fortalt går den ud på, at du undgår sulfat-shampooer og produkter med silikone. Dette har ændret mit hårs tilstand totalt!

    3) Drop dit konventionelle håndklæde og begynd at brug en gammel t-shirt i bomuld eller et microfiberhåndklæde.

    3) Invester i en diffuser til at style dit krøllede hår, og prøv om måske gel eller mousse er bedre end creme. Lige meget hvad så kram håret, når det er vådt og du har puttet produkt i - og lad det så helt være, til det er helt tørt. Og børst ALDRIG dit krøllede hår - brug fingrene, hvis det er filtret.

    Håber det gav lidt inspiration :)
  • Hanne321Hanne321
    Redigeret 9 januar, 2019, 11:39
    Jeg kan virkelig også anbefale at bruge en balsam HVER dag, der er lavet til krøllet hår. Jeg bruger den fra Redken. Min datter plejer at købe den til mig, mener hun køber den her (Link fjernet, redaktionen).
    Det skal dog siges at jeg var mange forskellige balsam's igennem, før jeg fandt en der virkelig virkede for mig. Ellers så kan jeg klart også anbefale dig at anskaffe dig ovennævnte bog.

    Held og lykke
  • Hej Mina :)
    Hvis ikke Redken har virket, så har jeg brugt structure repair fra Maria Nila over flere gange, og det har hjulpet med præcis det samme problem som du beskriver.
    Generelt bruger jeg meget Maria nila shampoo og balsam, og det er SÅ godt :) Købte sidst her https://hairgoals.dk/varekategori/haarpleje/maerker/maria-nila/

  • Jeg støtter også 100% op omkring Curly Girl metoden. I dag er det faktisk præcis 1 år siden jeg startede på metoden.
    Du skal droppe silikone, sulfat og udtørrende alkoholer i dinehårprodukter, og evt. droppe shampoo helt, så du kun bruger balsam. Og så skal du finde en balance mellem protein og fugt. Det vil komme med tiden. :)

Log in eller Registrér for at kommentere.