Hjem Lever, nyrer og urinveje Leverbetændelse

ALAT

Hej

Jeg har ikke leverbetændelse ikke hvad jeg ved af, men kunne ikke finde en anden mere egnet sted at spørge.

Jeg har fået taget nogle blodprøver og i den forbindelse kan jeg se at ALAT levertal er på 46 hvor jeg kan se normalområdet er 10-45.

Jeg får en del medicin så det er måske derfor.

Skal jeg være bekymret over tallet??

Hvad kan der gøres ud over det med medicinen??

MVH

Anne

Kommentarer

  • Vil jeg ikke tænke over mit tal ligger på omkring 300, og har fået at vide folk som har lever problemer tit har meget højere. Mit er ved at blive undersøgt, men når dit er på 46 tror jeg ik du skal tænke for meget over det.

  • Tusind tak for svaret Chris97

    Hold da helt op dit ligger på 300 og det uden der skal gøres noget ved det??

  • Ja skal have lavet en biopsi her den 20. December fordi mit tal har lagt svingende mellem 200-300 de sidste 2 år. De siger at det mit måske var pågrund af fedtlever, men nu skal der laves en biopsi fordi mit levertal stadig ligger omkring det samme selvom jeg taber mig.

    Som sagt siger de tallet ligger meget højere hvis der skulle være noget mere alvorligt, så tænker ik der er noget.

  • Tak for svaret

    Det må være lidt beroligende at hører der nok ikke er noget og tallene kan ligge højere.

    Jeg håber virkelig ikke din biopsi viser noget er galt.

    Tillykke med du taber dig!!!

Log in eller Registrér for at kommentere.