Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Altid syg

Hej, jeg skriver fordi jeg håber, at der er nogen herinde som kan hjælpe mig.

Lige siden jeg kom i puberteten har jeg lidt af en masse mærkelige ting. Jeg har i over 7 år lidt af mere eller mindre konstant kvalme, nogle gange varer det kun i et minut ad gangen, og andre gange kan jeg kaste op og have mave kramper i timevis. Nogle måneder ligger jeg næsten ikke mærke til kvalmen, og andre måneder kan jeg ikke komme ud af min lejlighed. Det er på alle tænkelige tidspunkter på døgnet, men det er som regel værst om aftenen. Jeg kan ikke forklare smerten, det føles som om jeg rådner indenfra blandet med svimmelhed og rigtig slem kvalme.

Derudover er jeg altid syg, med influenza og andre smitte sygdomme. Jeg kan være syg nogle gange i månedsvis, og have to ugers pause, hvor jeg føler mig 'nogenlunde rask', og så er jeg syg igen. Derudover er jeg altid konstant træt, hele tiden. Lige meget hvor meget jeg sover, føler jeg mig aldrig frisk. Jeg har også oplevet nogle gange at få en recept på antibiotika, pga en bakterie eller slem influenza, der ikke går væk. Men sidste gang jeg tog en kur, virkede den ikke. Er det normalt?

Jeg har været til et utal af læger, og igennem rigtig mange undersøgelser, både fået rør stukket ind og ud fra alle ender for at tjekke maven, tarmene og det hele. Samt blodprøver kost forsøg og alt tænkeligt.

Jeg føler mig opgivet af lægerne, fordi alle tests kommer tilbage og viser at alt er fint. Jeg kan nærmest ikke længere have en normal hverdag, og det påvirker mig helt vildt meget. Det skal lige siges, at jeg også lider af depression, men dette kom først en del år efter alt det andet startede, og jeg tager dagligt medicin, og mærker ikke noget til min depression.

Er der nogle derude der har oplevel noget lignende, eller har nogle idéer til hvad jeg fejler? Jeg er efterhånden blevet desperat, og føler at jeg har prøvet alt. Men jeg føler samtidig også at læger rigtig hurtigt giver op på en, hvis årsagen ikke er så umiddelbar. Alle råd og tanker modtages med kyshånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nicurru82Nicurru82
    Redigeret 1 december, 2018, 15:38
  • Indstillinger

    Symptomerne kan skyldes forgiftning.

  • Indstillinger
    PetergpPetergp
    Redigeret 25 februar, 2019, 13:57

    Hej LivG

    Vores søn (18år) har været igennem noget af det samme, hvor vi har været igennem en masse lægebesøg, hospital mm. Alt fra stafilykokker til hjerte og lunger.
    Vi fik faktisk aldrig en forklaring eller løsning fra lægerne, men prøvede i stedet med en Psykolog.
    Han mente at det var angst, og han gik i gang med en samtalerække med vores søn. Han fik ham flyttet en del, men det der faktisk gjorde udslaget og gav det sidste var da vi bestilte CBD til ham. Han var svær at få til at tage det, for han kunne til at begynde med ikke selv mærke forskel. Når vi så sagde til ham "at idag har du ikke taget dine dråber" fordi vi tydeligt kune mærke forskellen, endte han med at tage dem.
    I dag har han ingen problemer og passer sit arbejde.

    Ved ikke om noget af dette kan passe på dig, men håber du kan bruge det :0)

  • Indstillinger

    Hej Petergp...:-)

    Det lyder meget som det jeg har gennemgået de sidste 5 år - gået fra at være 100% rask til at have det som du beskriver ift. jeres søn. Må jeg spørge om hvor i køber jeres CBD og hvilken psykolog brugte i - jeg har også prøvet psykolog, men synes ikke det hjalp - ligeledes har jeg prøvet med CBD - 3,5,10 og 20% fra Cannamore, Kannaway og Sisters of Valley også uden den helt store effekt?

    Vh
    Jan

  • Indstillinger

    Har du overvejet om det kan være psykisk? Hvis alle undersøgelser og tal viser at din krop skulle være up-to-date, så må man også formode det er sådan det hænger sammen.

Log in eller Registrér for at kommentere.